Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén várhatóan 5 százalékkal bővül a tavalyihoz képest, és megközelíti a 250 milliárd forintot. A növekedés elsősorban a szórakoztató elektronikai cikkek népszerűségének köszönhető - áll a GfK Piackutató Intézet Menedzsment Fórumhoz eljuttatott elemzésében.
A piackutató elemzése szerint a fejlődés egyik motorja a szórakoztató elektronikai készülékek iránti élénk kereslet: e szegmens piaci növekedési üteme az eddigi adatok szerint 10 százalékhoz közeledik. A piackutatók szerint gyakorlatilag minden népszerű a vásárlók körében, ami digitális, különösen a DVD lejátszók, illetve a hordozható CD lejátszók piaca erősödött meg, de egyre nagyobb a kereslet a digitális videokamera iránt is.
A szórakoztató elektronikai készülékek piaca 2003-ban kivételesen nagy arányban, 21 százalékkal bővült az előző évhez képest. A tavaszi boltnyitások által előidézett vásárlási hullám a második félévben sem csökkent.
Növekvő mennyiségi eladások mellett a szórakoztató elektronikai piac értékben alig nő a következő két évben. Ennek okát a GfK tanulmánya abban látja, hogy egyre csökkennek az átlagárak. A piackutatók megjegyzik, hogy a bevezető árakciókkal kísért boltnyitások sorozata, a kereskedelmi hálózat bővítése elhúzódhat 2006-ig.
Az elektromos háztartási nagygépek idei forgalmát a GfK 83 milliárd forintra teszi, ami nagyjából megegyezik az előző évi eladásokkal. Ebben a szegmensben az elöltöltős mosógépek, mikrohullámú sütők, pára-és szagelszívók a legkeresettebbek.
A háztartási kisgépek forgalmának növekedése 2004-ben megközelíti a 10 százalékot, és várhatóan 27 milliárd forint körül lesz. Jövőre és 2007-ben stagnálást vár a GfK az eladások értékét tekintve. Ebben a szegmensben a múlt év hozott áttörést, a forgalom 25 százaléknál nagyobb növekedésével.
A tanulmány szerint 1999-ben még 1300 boltban árusítottak elektromos háztartási készüléket, majd két év alatt egyharmaddal csökkent a boltszám, 2001 óta pedig csökkenés helyett inkább az átrendeződés lett jellemző. Az önálló szaküzletek megszűnnek, vagy pedig csatlakoznak valamelyik lánchoz, esetleg beszerzési társuláshoz. Ez a folyamat a következő néhány évben várhatóan felgyorsul - derül ki a GfK elemzéséből.(MTI)
Tovább nő az elektromos készülékek piaca
Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén várhatóan 5 százalékkal bővül a tavalyihoz képest, és megközelíti a 250 milliárd forintot. A növekedés elsősorban a szórakoztató elektronikai cikkek népszerűségének köszönhető - áll a GfK Piackutató Intézet Menedzsment Fórumhoz eljuttatott elemzésében.