3p

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában, februárban közel 15 ezerrel 1,46 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó körülbelül 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) február végén 2,692 millió előfizetést tartottak nyilván.

A második hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 54,1 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül februárban 571 ezerről 577 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 879 ezerről 888 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 21,3 százalékról 21,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése februárban az előző havi 32,8 százalékról 33,0 százalékra emelkedett. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 45,9 százalékos, februárban 45,6 százalék volt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része február végén 28,9 százalékra, a Magyar Telekomé pedig 24,8 százalékra csökkent. A DIGI piaci része az előző havi 26,1 százalékról 26,6 százalékra nőtt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,802 millióról közel 1,805 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,231 millióról 1,228 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 577 ezerre emelkedett.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a januári 32,4 százalékról 32,2 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,8 százalékról 22,6 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,9 százalékról 17,5 százalékra nőtt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a januári 45,0 százalékról 45,1 százalékra nőtt, a UPC-é 22,1 százalékon, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékon stagnált.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!