"Teli ládafia"
A Magyar Reklámszövetség RekláMérték című kiadványában megjelent, a címzetlen reklámkiadványokat elemző tanulmányból kiderül: Magyarországon egy kiadvány átlagos előállítási költsége körülbelül 14 forint, átlagos terjesztési díja 2,50 forint darabonként. A piac a viszonylag magas árak ellenére a multinacionális cégek megjelenését követően, 1990-2002 között között robbanásszerűen fejlődött.
Tavaly az egyik terjesztő cég, a Feibra Magyarország Kft. megbízásából a FOCUS Hungary Marketing Piackutató és Tanácsadó Kft. országos felmérést készíttetett az akciós újságok, szórólapok, reklámkatalógusok, ingyenes hirdetési újságok, önkormányzati lapok, régiós kiadványok összesített példányszámáról. A kutatás ezt 2003-ra 1,5 milliárd darabra prognosztizálta. Egy háztartásra vetítve ez körülbelül 375 darab kiadványt jelent egy évben. Főként a hiper- és szupermarketek, az élelmiszerláncok, a bútoráruházak, a barkácsáruházak és a műszaki láncok használják előszeretettel ezt a reklámeszközt forgalmuk növelésére.
Ha pedig a nemzetközi tendenciák nálunk is érvényesülnek, akkor további példányszám-növekedésre lehet számítani: például az angolok hozzánk képest tíz százalékkal több, 413 darab reklámkatalógust kapnak évente.
Molnár Anikó
Menedzsment Fórum
Tovább növekedhet a szóróanyag-áradat
Magyarországon az internetes áruházak helyett egyelőre inkább a multik gyarapítják tovább a háztartásonként évi 375 darabos szóróanyag-mennyiséget, derül ki a Menedzsment Fórum riportjából.