Az elmúlt évben az online hirdetési piac 40 százalékos növekedést ért el (az elmúlt 2 évben összesen kb. 65
százalékos volt a növekedés), így a 2004-es évben várhatóan 3,5-3,7 milliárdos szeletet hasít ki a teljes reklámtortából.
Ahogy növekszik az online hirdetésekre fordított médiabüdzsé, a hirdetők egyre inkább [ajanlo=84][igazitas=left/]elvárják, hogy az ügynökségek a pályázatuk alátámasztásához kutatási adatokat is mellékeljenek.
Ezt az igényt felismerve hamarosan indul Magyarország legnagyobb online kutatása. Ez a Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozatának folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. (NRC) és a TNS készít el a hazai online médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére, derül ki az NRC Menedzsment Fórumhoz eljuttatott közleményéből.
A felmérés célja, hogy a hirdetők és az ügynökségek számára összehasonlíthatóvá tegye a különböző honlapok látogatói összetételét, illetve választ ad arra a kérdésre is, milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréséhez.
A tavalyi évben több mint 90 honlap neve jelent meg a kérdőívben, 2005-re pedig az előző évi résztvevők közel 90 százaléka jelezte, hogy újra részt kíván venni a VMR látogatói médiakutatásban. A VMR 2005 első adatfelvétele 2005 februárjában, míg a második szeptemberben indul, a friss tanulmányok és adatbázisok 2005. március-, illetve október végén válnak elérhetővé.
Menedzsment Fórum
Tovább növelnék a 3,5 milliárd forintos online reklámtortát
Az NRC Piackutató Kft. (NRC) és a TNS szervezésében hamarosan indul Magyarország legnagyobb online kutatása, amelynek célja, hogy a nyert információk segítségével hozzájáruljanak az online reklámtorta növekedéséhez.