2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mind a piacvezető Ryanair, mind a második számú EasyJet vezetése optimistán ítéli meg saját helyzetét és lehetőségeit. Az Easy növekvő utasforgalomról, míg a Ryanair újabb célállomásokról adott számot.

Az EasyJet olcsó jegyeket kínáló légitársaság 25 százalékkal több, 2,4 millió utast szállított idén októberben az egy évvel korábbihoz képest annak köszönhetően, hogy újabb járatokat indítottak. Javult a vállalat gépeinek kihasználtsága is, 87 százalékra az egy évvel korábbi 85,5-ről - számolt be az MTI. Az ír Ryanair mellett Európa második számú olcsó légitársasága is azon a véleményen van, hogy az üzemanyag drágulása nehéz helyzetbe hozhatja fapados légitársaságokat is, s jövőre még durvább árverseny várható.

A piacvezető cég, a Ryanair, amelyben a múlt hónapban az európai terjeszkedést kitűző izlandi Icelandair több mint 10 százalékos részesedést vásárolt, sem tétlen, újabb célpontokat vett fel járatai közé. Az ír fapados a jövőben kilenc új spanyolországi célpontra repíti utasait.

A bejelentés kapcsán a francia AFP hírügynökség Michael O'Leary, az El Pais napilapnak adott interjúját idézi, amely szerint a Ryanair 80 európai célpontot vett fel tervezett desztinációinak listájára. Az elnök-vezérigazgató konkrét városokat nem volt hajlandó megnevezni, annyit azonban elárult, hogy többek között 17 német és 6 olasz városba terveznek járatokat indítani. O'Leary természetesen saját cége méltatása mellett ezúttal sem felejtett el üzenni a konkurenciának. Hasonlóan az EasyJet vezetőihez az ír cég feje is az erőteljes piaci konszolidációt vetítette előre.

A piac két legnagyobbja mellett egyelőre több kisebb cégnek is jól megy a szektor érdekképviselői szerint. Az olcsó légitársaságok európai szövetsége (ELFAA) szerint töretlen a szektor növekedése, és az évtized végére a fapadosok jelenlegi 24 százalékos piaci részesedése 40 százalékra emelkedik. A fejlődés már most is látványos: a tavalyi 47 millió után idén 80 millió utas veheti igénybe az alacsony áron kínált légiutakat.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Öt év múlva már tízből négy utas repülhet a fapadosokkal
Jövőre tovább csökkenek a fapados járatok árai
Budapestért is küzd a fapadosokkal a British Airways

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!