Az EasyJet olcsó jegyeket kínáló légitársaság 25 százalékkal több, 2,4 millió utast szállított idén októberben az egy évvel korábbihoz képest annak köszönhetően, hogy újabb járatokat indítottak. Javult a vállalat gépeinek kihasználtsága is, 87 százalékra az egy évvel korábbi 85,5-ről - számolt be az MTI. Az ír Ryanair mellett Európa második számú olcsó légitársasága is azon a véleményen van, hogy az üzemanyag drágulása nehéz helyzetbe hozhatja fapados légitársaságokat is, s jövőre még durvább árverseny várható.
A piacvezető cég, a Ryanair, amelyben a múlt hónapban az európai terjeszkedést kitűző izlandi Icelandair több mint 10 százalékos részesedést vásárolt, sem tétlen, újabb célpontokat vett fel járatai közé. Az ír fapados a jövőben kilenc új spanyolországi célpontra repíti utasait.
A bejelentés kapcsán a francia AFP hírügynökség Michael O'Leary, az El Pais napilapnak adott interjúját idézi, amely szerint a Ryanair 80 európai célpontot vett fel tervezett desztinációinak listájára. Az elnök-vezérigazgató konkrét városokat nem volt hajlandó megnevezni, annyit azonban elárult, hogy többek között 17 német és 6 olasz városba terveznek járatokat indítani. O'Leary természetesen saját cége méltatása mellett ezúttal sem felejtett el üzenni a konkurenciának. Hasonlóan az EasyJet vezetőihez az ír cég feje is az erőteljes piaci konszolidációt vetítette előre.
A piac két legnagyobbja mellett egyelőre több kisebb cégnek is jól megy a szektor érdekképviselői szerint. Az olcsó légitársaságok európai szövetsége (ELFAA) szerint töretlen a szektor növekedése, és az évtized végére a fapadosok jelenlegi 24 százalékos piaci részesedése 40 százalékra emelkedik. A fejlődés már most is látványos: a tavalyi 47 millió után idén 80 millió utas veheti igénybe az alacsony áron kínált légiutakat.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Öt év múlva már tízből négy utas repülhet a fapadosokkal
Jövőre tovább csökkenek a fapados járatok árai
Budapestért is küzd a fapadosokkal a British Airways
Tovább szárnyalnak a fapados óriások
Mind a piacvezető Ryanair, mind a második számú EasyJet vezetése optimistán ítéli meg saját helyzetét és lehetőségeit. Az Easy növekvő utasforgalomról, míg a Ryanair újabb célállomásokról adott számot.