A piacon mindenesetre éleződő verseny várható, a Napi Gazdaság pénteki információ szerint ugyanis a Hagebau nevű cég magyarországi nyitást tervez. Ezzel az osztrák cég, amely hazájában 39 üzletet működtet, rövid időn belül a második olyan lánc lehet, amely a magyar piacra kíván lépni.
A fokozódó versenyt tapasztalva, nem véletlen, hogy a négy, Magyarországon jelen lévő nagy lánc, a Praktiker, az Obi, a Baumax és a Bricostore folyamatosan fejleszti egységeit, és növeli áruházai számát. A közelmúltban fejeződött be a győri Praktiker áruház bővítése egy 1,5 ezer négyzetméteres kertészeti centrummal, a fejlesztés pedig 1 milliárd forintba került. Ezzel a Praktiker 15 magyarországi áruházának alapterülete 126 ezer négyzetméterre nőtt. A barkácsáruház-lánc a tavalyi pécsi és miskolci, illetve az idei győri felújítás után folytatja áruházai korszerűsítését és bővítését, de új egységet csak 2006-ban nyit Magyarországon a piac telítettsége miatt.
Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a magyarországi barkácspiacon a legtöbb szereplő terjeszkedése lelassult, ami egyrészt a vásárlóerő alakulásával, másrészt a piac fokozatos telítődésével magyarázható. Az ügyvezető igazgató szerint a Praktiker módosította magyarországi kereskedelmi stratégiáját, a jövőben elsősorban - a megfelelő ár/érték arány mellett - a prémium minőségi kategóriát kereső vásárlókra fókuszál. Ugyancsak stratégiai cél a kertészeti kínálat bővítése.
A Praktiker AG az európai barkácsáruház-piac vezető vállalatai közé tartozik, kilenc országban van jelen. A vállalat jelenleg 20 000 munkatársat foglalkoztat Európa-szerte. A társaság Romániában és Bulgáriában folytatja terjeszkedését, a következő áruház Várnában fog megnyílni.
Magyarországon a cég 1250 embernek ad munkát, bruttó árbevétele 2003-ban 42,5 milliárd forint volt. A 2004-es adatokról Karl-Heinz Keth egyelőre csak annyit mondott: terveikben az előző évivel azonos szintű bevétel elérése szerepelt, amit várhatóan megvalósított a társaság. A pontos forgalmi adatokat néhány héten belül hozzák nyilvánosságra.
(Menedzsment Fórum/MTI)
Kapcsolódó anyagok
Idén három új áruházat nyit az OBI
Újabb barkácsáruházlánc léphet a magyar piacra
500 millió forintos barkácsáruház nyílt Budaörsön
Tovább tart a versenyfutás a barkácsáruházak között
A Praktiker, amely az elmúlt hét évben 150 millió eurót fektetett be Magyarországon, a következő két évben további 15 millió euró értékű beruházást tervez, de új áruházat az idén nem, csak 2006-ban nyit - közölte kedden a társaság.