3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Praktiker, amely az elmúlt hét évben 150 millió eurót fektetett be Magyarországon, a következő két évben további 15 millió euró értékű beruházást tervez, de új áruházat az idén nem, csak 2006-ban nyit - közölte kedden a társaság.

A piacon mindenesetre éleződő verseny várható, a Napi Gazdaság pénteki információ szerint ugyanis a Hagebau nevű cég magyarországi nyitást tervez. Ezzel az osztrák cég, amely hazájában 39 üzletet működtet, rövid időn belül a második olyan lánc lehet, amely a magyar piacra kíván lépni.

A fokozódó versenyt tapasztalva, nem véletlen, hogy a négy, Magyarországon jelen lévő nagy lánc, a Praktiker, az Obi, a Baumax és a Bricostore folyamatosan fejleszti egységeit, és növeli áruházai számát. A közelmúltban fejeződött be a győri Praktiker áruház bővítése egy 1,5 ezer négyzetméteres kertészeti centrummal, a fejlesztés pedig 1 milliárd forintba került. Ezzel a Praktiker 15 magyarországi áruházának alapterülete 126 ezer négyzetméterre nőtt. A barkácsáruház-lánc a tavalyi pécsi és miskolci, illetve az idei győri felújítás után folytatja áruházai korszerűsítését és bővítését, de új egységet csak 2006-ban nyit Magyarországon a piac telítettsége miatt.

Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a magyarországi barkácspiacon a legtöbb szereplő terjeszkedése lelassult, ami egyrészt a vásárlóerő alakulásával, másrészt a piac fokozatos telítődésével magyarázható. Az ügyvezető igazgató szerint a Praktiker módosította magyarországi kereskedelmi stratégiáját, a jövőben elsősorban - a megfelelő ár/érték arány mellett - a prémium minőségi kategóriát kereső vásárlókra fókuszál. Ugyancsak stratégiai cél a kertészeti kínálat bővítése.

A Praktiker AG az európai barkácsáruház-piac vezető vállalatai közé tartozik, kilenc országban van jelen. A vállalat jelenleg 20 000 munkatársat foglalkoztat Európa-szerte. A társaság Romániában és Bulgáriában folytatja terjeszkedését, a következő áruház Várnában fog megnyílni.

Magyarországon a cég 1250 embernek ad munkát, bruttó árbevétele 2003-ban 42,5 milliárd forint volt. A 2004-es adatokról Karl-Heinz Keth egyelőre csak annyit mondott: terveikben az előző évivel azonos szintű bevétel elérése szerepelt, amit várhatóan megvalósított a társaság. A pontos forgalmi adatokat néhány héten belül hozzák nyilvánosságra.

(Menedzsment Fórum/MTI)

Kapcsolódó anyagok
Idén három új áruházat nyit az OBI
Újabb barkácsáruházlánc léphet a magyar piacra
500 millió forintos barkácsáruház nyílt Budaörsön

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!