2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német illatszer-forgalmazó, a Schlecker 2005-ös megjelenése tovább élesítheti a versenyt a kozmetikai kiskereskedelemben, de a hipermarketek és egyéb áruházláncok is fenyegetik a drogériákat, írja a Világgazdaság.

A kozmetikai, háztartási termékek és illatszerek piacát Magyarországon a hipermarketek uralják, főleg a magyar vevők árérzékenysége miatt. A drogériák részesedése a napi fogyasztási cikkek terén mindössze egy százalékos, annak ellenére, hogy a két legnagyobb szereplő, a Drogerie Markt és a Rossmann sorra nyitja itthoni üzleteit.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A szektor legnagyobb szereplőjét, a 35 százalékos piaci részesedéssel bíró DM-et a nyugodt terjeszkedés jellemzi: jelenleg 152 kiskereskedelmi egységük van, és várhatóan évi 10-15 új üzletet nyitnak. A 30 százalékos részesedéssel rendelkező Rossmann tavaly 23 új üzletet nyitott, idén pedig tizenöttel tervezik növelni boltjaik számát, ebből hetet már át is adtak. Eközben a Fotex csoporthoz tartozó Azúr piaci részesedése folyamatosan csökken, a két konkurens hálózat térnyerésével 2002-ben 9, 2003-ban 25 üzlet bezárására kényszerült.

A fogyasztók árérzékenységének megfelelően a drogériákban is egyre inkább terjednek a saját márkás termékek, amelyek jelenleg az összforgalom 14 százalékát teszik ki. Ezen kívül a speciális termékek tartásával, a kiszolgálás minőségével és a szaktanácsadással tudják felvenni a versenyt a nagy áruházakkal. A német lánc, a Schlecker megjelenése azonban a szakma szerint ismét a piac kismértékű újraelosztását fogja eredményezni, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!