A kozmetikai, háztartási termékek és illatszerek piacát Magyarországon a hipermarketek uralják, főleg a magyar vevők árérzékenysége miatt. A drogériák részesedése a napi fogyasztási cikkek terén mindössze egy százalékos, annak ellenére, hogy a két legnagyobb szereplő, a Drogerie Markt és a Rossmann sorra nyitja itthoni üzleteit.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A szektor legnagyobb szereplőjét, a 35 százalékos piaci részesedéssel bíró DM-et a nyugodt terjeszkedés jellemzi: jelenleg 152 kiskereskedelmi egységük van, és várhatóan évi 10-15 új üzletet nyitnak. A 30 százalékos részesedéssel rendelkező Rossmann tavaly 23 új üzletet nyitott, idén pedig tizenöttel tervezik növelni boltjaik számát, ebből hetet már át is adtak. Eközben a Fotex csoporthoz tartozó Azúr piaci részesedése folyamatosan csökken, a két konkurens hálózat térnyerésével 2002-ben 9, 2003-ban 25 üzlet bezárására kényszerült.
A fogyasztók árérzékenységének megfelelően a drogériákban is egyre inkább terjednek a saját márkás termékek, amelyek jelenleg az összforgalom 14 százalékát teszik ki. Ezen kívül a speciális termékek tartásával, a kiszolgálás minőségével és a szaktanácsadással tudják felvenni a versenyt a nagy áruházakkal. A német lánc, a Schlecker megjelenése azonban a szakma szerint ismét a piac kismértékű újraelosztását fogja eredményezni, írja a Világgazdaság.
További átrendeződés várható a hazai drogériák piacán
A német illatszer-forgalmazó, a Schlecker 2005-ös megjelenése tovább élesítheti a versenyt a kozmetikai kiskereskedelemben, de a hipermarketek és egyéb áruházláncok is fenyegetik a drogériákat, írja a Világgazdaság.