Júliusban váltás volt a Decathlon Magyarország élén, az eddigi ügyvezető igazgató Pannya Khamphommala hét év után visszatér a franciaországi központba, utódja Pósfai Gábor, aki eddig a cég nyugat-magyarországi regionális igazgatója volt - ismertették szerdán Budaörsön, a cég sajtótájékoztatóján.
Pannya Khamphommala elmondta: a Decathlon sportáruházlánc - a sportszergyártó és -forgalmazó Oxylane-csoport tagja - hat éve van jelen Magyarországon, öt éve piacvezető a sportszerpiacon. A cég 2007-től már nyereséges volt, a 2009-2010-es eredményre azonban a válság rányomta bélyegét. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a forgalom növekedése 2010 közepétől már kétszámjegyű, a logisztikai tevékenység nélkül nyereséges a vállalat, s fél-egy éven belül azzal együtt is nyereséges lesz.
A Decathlon hat év alatt 30 millió terméket értékesített mintegy 10 millió magyar vásárlónak, Budapesten öt áruháza van.
Kifejtette, hogy a 17 országból, ahol a Decathlon jelen van, Magyarországot érintette a leginkább a gazdasági válság, jelenleg pedig portugál áruházaik szenvednek a válság utóhatásaitól.
Pósfai Gábor elmondta: négy nagyvárosban - Debrecenben, Pécsett, Szegeden és Nyíregyházán - nincs még jelen a Decathlon. A következő áruház az év végén Debrecenben meg, s a következő években szeretnének a többi megyeszékhelyre is eljutni. Logisztikai központjukat tavaly, Hatvanban nyitották meg, ez a környező országok áruházait is kiszolgálja. Az év végén egy ugyancsak több országot kiszolgáló informatikai központ is létesül Budaörsön.
Az ügyvezető igazgató elmondta: egy áruház 2-2,5 millió eurós befektetést igényel, a logisztikai központ pedig 4 milliárd forintba került.
Az áruházlánc magyarországi áruházaiban és a központi irodában jelenleg mintegy 600 munkatársat foglalkoztat, az átlagéletkor 27 év. Valamennyi áruháznak magyar vezetője van, akiket belülről választottak ki.
MTI