[ajanlo=146][igazitas=left/]A Magyar Reklámszövetség csütörtöki közleménye szerint hazánkban a reklámköltések értéke folyamatosan nő. A növekedés azonban az MRSZ becslése alapján sokkal kisebb, mint a listaáron számolt reklámköltési adatok mutatnak. Míg 2000-ben a becsült reklámköltési adatok a listaáras számításhoz viszonyítva a felét tették ki, 2004-ben csaknem a harmada a valós költések aránya. A szövetség szerint a különbség oka elsősorban a mennyiségi kedvezmények drasztikus növekedése.
Az MRSZ vizsgálata szerint a hazai reklámköltések egy év alatt 134,9 milliárdról 154,7 milliárd forintra növekedtek. Az előző évhez viszonyítva listaáron mintegy 20 százalékos a reklámbevételek növekedése. Az MRSZ becslése szerint 2004-re 14,6 százalékkal nőtt a reklámtorta.
A nyomtatott sajtó és a televízió 2003-as, szinte azonos nagyságú két nagy szelete - 41,3-41,3 százalék - 2004-re kissé módosult: a televíziós költés aránya 41 százalék, 63,8 milliárd forint, a nyomtatott sajtóé 39 százalékra, 60,3 milliárd forintra csökkent.
A legdinamikusabb, mintegy 60 százalékos növekedést az online szolgáltatók produkálták: az internetes tortaszelet 3,5 milliárd forintos reklámbevétellel, amely így 2 százalékos részesedéssel bír a teljes piacot tekintve.
A rádiós költések 39 százalékkal emelkedtek, a tortaszelet nagysága így 12,5 milliárd forintos bevétellel 8 százalék. A növekedésben nagy szerepe van a helyi rádióknak. A közterületi reklám 9 százalékos részesedést szerzett, míg a mozi részesedése a reklámtortából 1 százalék körül mozog. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Magyar márkákra lehet voksolni az interneten
A világmárkákra buknak a magyarok
Továbbra is a tévéreklámok tarolnak
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly összesen 154,7 milliárd forintot költöttek reklámra, 2003-ban a piaci költés még csak 134 milliárd forintot ért el. Az online médiaköltés 60 százalékkal emelkedett, ezzel a legdinamikusabban növekvő szelete a szektornak.