2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly összesen 154,7 milliárd forintot költöttek reklámra, 2003-ban a piaci költés még csak 134 milliárd forintot ért el. Az online médiaköltés 60 százalékkal emelkedett, ezzel a legdinamikusabban növekvő szelete a szektornak.

[ajanlo=146][igazitas=left/]A Magyar Reklámszövetség csütörtöki közleménye szerint hazánkban a reklámköltések értéke folyamatosan nő. A növekedés azonban az MRSZ becslése alapján sokkal kisebb, mint a listaáron számolt reklámköltési adatok mutatnak. Míg 2000-ben a becsült reklámköltési adatok a listaáras számításhoz viszonyítva a felét tették ki, 2004-ben csaknem a harmada a valós költések aránya. A szövetség szerint a különbség oka elsősorban a mennyiségi kedvezmények drasztikus növekedése.

Az MRSZ vizsgálata szerint a hazai reklámköltések egy év alatt 134,9 milliárdról 154,7 milliárd forintra növekedtek. Az előző évhez viszonyítva listaáron mintegy 20 százalékos a reklámbevételek növekedése. Az MRSZ becslése szerint 2004-re 14,6 százalékkal nőtt a reklámtorta.

A nyomtatott sajtó és a televízió 2003-as, szinte azonos nagyságú két nagy szelete - 41,3-41,3 százalék - 2004-re kissé módosult: a televíziós költés aránya 41 százalék, 63,8 milliárd forint, a nyomtatott sajtóé 39 százalékra, 60,3 milliárd forintra csökkent.

A legdinamikusabb, mintegy 60 százalékos növekedést az online szolgáltatók produkálták: az internetes tortaszelet 3,5 milliárd forintos reklámbevétellel, amely így 2 százalékos részesedéssel bír a teljes piacot tekintve.

A rádiós költések 39 százalékkal emelkedtek, a tortaszelet nagysága így 12,5 milliárd forintos bevétellel 8 százalék. A növekedésben nagy szerepe van a helyi rádióknak. A közterületi reklám 9 százalékos részesedést szerzett, míg a mozi részesedése a reklámtortából 1 százalék körül mozog. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Magyar márkákra lehet voksolni az interneten
A világmárkákra buknak a magyarok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!