Az Egyesült Államokban az idei év első három hónapjában 33 százalékkal nőtt az egyedi - a képernyőn mozgó, felvillanó - online hirdetések száma. Áprilisban így 70 ezres számmal elérte az eddigi legmagasabb értéket.
A szakértők szerint az online hirdetések szaporodása mögött a vállalatok internetes reklám-költéseinek növekedése áll. Az adatokbó úgy tűnik a szektor egyre fontosabb szereplői a hagyományos cégek, mint a Nestlé, a General Motors vagy a Coca-Cola.
Az online reklámpiac a tavalyi év egészét tekintve ugyan növekedő tendenciát mutattot, ám az év második felében 17 százalékkal visszaesett (igaz a visszaesés mértéke a hagyományos hirdetési piacnál jóval kisebb mértékű volt).
A Bizreport elemzése szerint idén az Egyesült Államokban az internetes bevételek 11 százalékkal nőhetnek, és elérhetik a 8,1 milliárd dollárt.
A Reuters beszámolója szerint nem csak a amerikai, az Egyesült Királyságban is biztató jelek láthatóak az online reklámköltést illetően, tudható meg az Interactive Advertising Bureau (IAB) jelentéséből, hiszen a piac tavaly 7,1 százalékkal nőtt.
Trendforduló az online hirdetési piacon
Az idén januári mélypont után az Egyesült Államokban az online-reklámpiac úgy tűnik újra magára talál.