Az online és nyomtatott katalógusokból való válogatás és rendelés népszerűsége idővel egyre nőtt, ma már egy évben akár 136 fontot is költenek az emberek az ilyenfajta vásárlásra egy évben. Azokon a helyeken nagyon népszerűek a csomagküldő-szolgáltatások, ahol olyan emberek élnek, akiknek van pénzük, csak nincs idejük vagy olyan félreeső helyen laknak, ahol nincsenek a közelben üzletek.
A felmérések szerint az emberek életstílusa megváltozott: egyre több a teljes időben dolgozó nő, aki szabadidejét nem feltétlen vásárlással kívánja tölteni. Az emberek akkor szeretnek vásárolni, amikor kedvük van, ráadásul az otthonról történő rendelés sokkal kényelmesebb, mint a hétvége előtti tömegnyomor a plázákban és a hipermarketekben.
Azok a férfiak, akik irtóznak boltról boltra járni, nagyon is szeretnek katalógusokból böngészve választani és rendelni. Ráadásul még azok is élvezhetik az igényes magazinok (nyomtatott vagy elektronikus) képeit, akik végül nem választanak semmit.
A kis költségvetéssel üzemeltethető katalógusáruházak ráadásul az olyan termékeket is szívesen forgalmazzák, amelyeknek kvázi kicsi a felvevőpiaca. Így például az extra nagy vagy kis méretű cipőket és ruházati termékeket érdemesebb így beszerezni.
Az ilyen módon történő vásárlás kényelmessége mellett ugyanakkor igen diszkrét és a telefonos szolgáltatással kiegészítve nagyon vevőközpontú, azaz megértő operátorok intézik a vevők ügyes-bajos dolgait. A BBC szerint pedig ezek a jellemzők érvényesek a luxusüzletekre is.
Kapcsolódó anyagok:
Feldarabolják az ötven éves Quelle-katalógust
Megszűnhet az ötven éves Quelle-katalógus
Leváltják Európa legnagyobb csomagküldő-konszernének vezérét