A tréning része annak az együttműködési megállapodásnak, amelyet a
Magyar Turizmus (MT) Rt. és a BKV Rt. kötött kedden annak érdekében,
hogy csökkenjen a külföldiek jegyvizsgálókkal kapcsolatos panaszainak
száma, tudósít az MTI.
A nyelveket beszélő jegyellenőröket a turisták által sűrűbben használt tömegközlekedési vonalakra csoportosítják át. Jelenleg a 400 jegyvizsgáló közül 130 beszél valamilyen idegen nyelvet, közülük 100-an rendelkeznek nyelvvizsga-papírral, mondta el az aláírást követően Aba Botond, a közlekedési vállalat vezérigazgatója. Az együttműködés része továbbá, hogy háromnyelvű - angol, német, orosz - információs lapot készülnek majd. Ezek segítségével az ellenőrök tájékoztatni tudják a külföldieket, milyen szabálytalanságot követnek el, ha jegy nélkül utaznak.
A vezérigazgató hozzátette: a tervek között szerepel, hogy a bliccelő
külföldieknek a pótdíjfizetés alternatívájaként egy háromnapos jegy
megvásárlását is felajánlhatják a helyszínen az ellenőrök. Jelenleg a helyszíni pótdíj 2 ezer forint (nyolc euró), a korlátlan számú utazásra feljogosító háromnapos jegy pedig 2.700 forintba (11 euró) kerül.
[ajanlo=538][igazitas=left/]Egy felmérés szerint a külföldi turisták 98 százaléka elégedett Magyarországgal, a panaszok 90 százaléka viszont a jegyellenőröket érinti, mondta el az MTI-nek Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója.
Az Rt. vállalja, hogy a BKV információs kiadványait eljuttatja 149 Tourinform irodába, és a turistákat érintő tájékoztatókat megjelenteti Budapestről szóló kiadványaiban. Ezentúl a napijegyeket a Tourinform irodáiban is meg lehet vásárolni.
Mint ismert, év elején a MÁV is hasonló, a kalauzok megítélését javító PR-akcióra szánta el magát. Február 1-je és március 11-e között a jegyet váltó utasok úgynevezett mosolyszelvénnyel jutalmazhatták a jegyvizsgálót, amennyiben elégedettek voltak munkájával.
A legtöbb szelvényt, szám szerint 4 ezret egy debreceni kalauz, Föőr Illés kapta. A közönség kegyeit elnyerő vasutasoknak, azaz a 12 legtöbb voksot begyűjtő kalauznak összesen 1,5 millió forint jutott. A "mosolycsekket" osztó utasok között fődíjként egy darab kétszemélyes, egyhetes spanyolországi nyaralást, magyarországi wellness hétvégeket és tíz darab 5 ezer forintos utazási utalványt sorsoltak ki.
A MÁV az akcióval arra kívánta felhívni az utazók figyelmét, hogy a cégnél teret nyer a szolgáltató szemlélet.
Menedzsment Fórum