A közepes hatótávolságú repülőgépek vételárát, 418 millió eurót 2006 és 2008 között fizeti ki a CSA, amely az összeg előteremtése céljából hiteltendert írt ki. A cég légiflottája idén várhatóan 50, 2014-ben pedig 62 repülőgépre fog bővülni.
A cseh kormány 56,9 százalékos részesedéssel rendelkezik a CSA-ban, amely a Delta Airlines és az Air France-KLM által vezetett Sky Team Alliance tagja. A kormány jövőre kívánja privatizálni a légitársaságot.
A CSA idei adózott eredménye - a várakozások szerint - a tavalyihoz képest közel kétszeresére, 521,5 millió koronára (23,14 millió dollár) nő majd a tavalyi 271 és a 2003-as 70,6 millió korona után. Üzemi bevételei múlt évben 17 százalékkal 19,7 milliárd koronára nőttek, főként a menetrendszerű járatok bővülése nyomán. A légitársaság az idén 5,4 millió utasra számít a tavalyi 4,34 millió után.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, az Airbus a múlt év második felében az ázsiai piacról kapott jelentős megrendeléseket. Egy decemberi megállapodás értelmében Kína 1 milliárd euró értékben 23 repülőgépet vásárolt a nyugat-európai repülőgépgyártó konzorciumtól, korábban Ázsia legnagyobb diszkont-légitársasága, az AirAsia 5,2 milliárd dolláros üzletet kötött a céggel, az első indiai fapados légitársaság, az Air Deccan pedig három Airbus A-320 típusú gépet vett a diszkont-üzletág beindítására.
MTI/Menedzsment Fórum
Tucatnyi Airbust vásároltak a csehek
A többségben állami tulajdonban lévő CSA cseh légitársaság 12 Airbus repülőgépet vásárol. Az erről szóló megállapodást szerdán írták alá Prágában.