A megfogalmazott célok, feladatok eléréséhez számos út létezik. Az informatikai eszközökkel támogatott tudásmenedzsment megoldások infrastruktúráját alapvetően adat tárházak, megosztott alkalmazások és üzenetküldő alkalmazások képezik. Továbbá, a megoldás szintén tartalmaz tudás-hozzáférést lehetővé tevő szoftvert, ami a szellemi tőkét kezelheti, tudásportálok kialakítását teszi lehetővé, és meghatároz és megoszt üzleti folyamatokkal, szabályokkal, eredményekkel és emberekkel kapcsolatos információkat.
A sikeresség érdekében, segítségképpen az alábbiakban egy tudásmenedzsment rendszer sikertényezőit fogalmaztuk meg (a teljesség igénye nélkül):
- egy olyan közösség, aminek közös célja (és „szókincse”) van és hajlandó megosztani a tudást
-
- elkötelezettség, képzés és támogatás
-
- a tudás meg- és meg nem osztásának explicit következményei kellenek, hogy legyenek az alkalmazottak felé
-
- olyan infrastruktúra kialakítása, ami képes a meglévő tudás kezelésére
Végül felhívjuk a figyelmet arra, hogy bármilyen sikeres rendszer, bármekkora szakértelem sem változtatja meg a tényt, hogy minden tudásunk a múltra épül és minden döntésünk a jövőre irányul – de nagyban támogathat minket a helyes döntések meghozatalában. (És amint Einstein is megmondta: A képzelet fontosabb, mint a tudás.)