Miközben az internetes médiatulajdonosok az on-line hirdetések előnyeiről győzködik a vállalatok marketingeseit, a felhasználók egyre idegesebbek lesznek a weboldalakat elárasztó hirdetésektől. A Cyveilliance tanácsadó felmérése szerint a vezető amerikai webhelyek 30 százaléka alkalmaz pop-up ablakokat és más tolakodó hirdetési formákat. A magyarázat egyszerű: A felhasználónak okozott frusztrációtól függetlenül ezek a "push" hirdetések 150 százalékkal hatékonyabbak (többen emlékeznek rájuk), mint szelídebb társaik.
A legtöbb internetező belátja, hogy a hirdetések az ingyenes tartalom tartozékai. Akik mégsem bírnak ezzel megbarátkozni, próbálkozhatnak olyan programok használatával, mint a PopUp Killer, vagy a WebWasher. Igazi megoldást azonban csak az előfizetés fejében, hirdetésmentesített tartalomszolgáltatás hozhat. A két forrásból - hirdetésből és előfizetésből - táplálkozó internetes tartalomszolgáltatási modellre azonban még a legoptimistább elemzők szerint is várni kell egy ideig.
Túl a nehezén
Szakértők szerint az on-line hirdetési ipar befejezte a szabadesést, 2002 közepére akár felszálló ágba is kerülhet.