A cég elektronikus kereskedelmi tranzakciókat jelző indexe szerint a weboldalon keresztül történő értékesítés ideje az átlagos 14 másodpercről már 21 másodpercre emelkedett, a megbízhatóság 97 százalékos mutatója pedig 80 százalékra esett vissza. "Öt emberből egy nem tudta megvásárolni az általa kiválasztott árut, mert váratlan akadályokba ütközött” – nyilatkozta a Keynote egyik elemzője, Roopak Patel a CNET News.com-nak.
[ajanlo=86][igazitas=left/]
Patel szerint a lassulás hétfő reggel kezdődött, és a nap folyamán egyre erősödött. Ennek okát a szakértő abban látja, hogy a vásárlók a munkahelyre visszatérve, a nagyobb sebességű internet-kapcsolatot kihasználva igyekeztek lebonyolítani karácsonyi vásárlásaikat. A kereskedők várakozásai is nagyok az idei szezon online eladásaival szemben, és az elmúlt hetek tapasztalatai egyelőre pozitívak voltak.
A webstatisztikákat készítő ComScore Networks szerint az online költés november első három hetében az előző évihez képest 23 százalékkal emelkedett. 2004 eddig eltelt hónapjaira vonatkozóan így a teljes online forgalom értéke az Egyesült Államokban elérte az 5,7 milliárd dollárt.
Az Amazon.com szóvivője nem tapasztalt csökkenést a cég weboldalának forgalmában, de ilyen adatokat egyébként sem közölnek. A Best Buy szintén úgy nyilatkozott, nem adnak ki napi szintű forgalmi adatokat, ugyanakkor oldalukon számos fejlesztés zajlik jelenleg is.
Menedzsment Fórum
Túl nagy falat lehet a karácsony az e-kereskedőknek
Az online felméréseket végző amerikai Keynote Systems tapasztalatai alapján úgy tűnik, a legnagyobb online kereskedők weboldalain a vártnál nagyobb forgalom miatt sokszor tapasztalhatnak technikai hibákat a potenciális vásárlók.