A hivatalos indoklás szerint a reklám mondanivalója nem felel meg a valóságnak, és a hirdetés "elmulasztja a gyógyszer szedésének kockázatával kapcsolatban felvilágosítani a fogyasztókat".
A Wild Thing néven futó televíziós szpot, melyet az Interpublic Grouphoz tartozó McCann Erickson készített, elmulasztja tájékoztatni a nézőket, hogy valójában milyen esetekben és milyen panaszoknál kell szedni a kék tablettát. Emellett a főbb mellékhatások és kockázatok is rejtve maradnak a tévéreklám közönsége előtt. A vádak szerint a Pfizer arra próbálta kihegyezni a hirdetést, hogy az jobb szexuális életet garantál azoknak, akik szedik a szert.
A szpot főszereplője egy férfi, akinek beceneve Wild Thing, azaz Vad Dolog, és aki a történet szerint azért volt olyan sikeres a nászéjszakáján, mert a kék tabletta törzsvásárlója.
A gyógyszergyártó azzal reagált a hivatalos közleményre, hogy weboldaláról már eltávolította a szóban forgó reklámot, és a szpot televíziós adásokból való visszavonása is folyamatban van. A szer a Pfizer tíz legkelendőbb terméke közt van: csak a tavalyi évben 1,87 milliárd dollár értékben adtak el a szerből, és 1,1 milliárd dollárt ebből az amerikai férfiak költöttek el a termékre, írja az Adweek.
(Menedzsment Fórum)
Túl sokat ígért a potencianövelő reklámja
Kormányzati rendelkezéssel vonatta vissza az amerikai Food and Drug Administration a Pfizer egy reklámját, mely azt sugallta, hogy egy potencianövelő szer segítségével jobb lesz a férfiak számára a szex.