3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Összesen közel ötezer márka fordult meg három hónap alatt az RTL Klub és a TV2 műsoraiban a Médiatanács által a témában elfogadott legújabb tanulmány szerint, amely 2013 első negyedévét vizsgálta - írja a Médiatanács-blog.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tavaly óta folyamatosan rögzíti és adatbázisba rendezi a termékmegjelenítéssel kapcsolatos információkat, amelyhez a két legnagyobb kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 teljes műsorfolyamát elemzi.

A 2013 első negyedévét vizsgáló jelentés, amely 4740 termékmegjelenítést regisztrált a vizsgált 782 óra alatt sugárzott 49 féle műsor 1396 adásában, több érdekes megállapítással szolgál.

Miben vezet az RTL Klub, ha termékmegjelenítésről van szó?

  • Az RTL Klub vezet a termékmegjelenítések számában: kínálatukban 2676 termék fordult elő, ami 13 százalékkal több, mint a TV2-nél.
  • A leggyakrabban megjelenő termék az RTL Klubon népszerűsített Fa márka volt 115 esettel, ami megelőzi a TV2 első helyezettjét, a 99 megjelenítést megrendelő Update márkát.
  • A legtöbb márkát szerepeltető műsor címét az RTL Klub Autómánia című műsora érdemli, amelyben 474 termék mutatkozott meg, míg a TV2 legzsúfoltabb műsora az Aktív magazin volt 274 termékkel.
  • A saját gyártású sorozatok között az RTL Klubon látható Éjjel-nappal Budapest tarol támogatott termékekkel: 46 adása során 333 termékmegjelenítést rögzítettek, míg a TV2 kereskedelmi támogatás szempontjából legnépszerűbb sorozatának az Én is karcsú vagyok bizonyult.

Miben vezet a TV2, ha termékmegjelenítésről van szó?

  • A rivális napi szappanoperák közül a TV2-n vetített Jóban-rosszban vezet, de 62 adása során mindössze 4 termékmegjelenítéssel, miközben az RTL Klubon nézhető Barátok közt 2 műsoron belüli kereskedelmi üzenetet mutatott fel.
  • A TV2 elárasztja nézőit a termékmegjelenítésről szóló figyelemfelhívásokkal: műsorainak 87 százaléka elé kitette a figyelmeztetést. Az RTL Klub „csupán” műsorainak 79 százaléka előtt tett közzé felhívást.
  • A TV2 a kiszámíthatóbb: a TV2 műsorainak „csak” 13 százaléka előtt tett közzé indokolatlanul termékmegjelenítésről szóló figyelmeztetést, míg az RTL Klub saját műsorainak 17 százalékában (tehát sokszor akkor is kiteszik a felhívást, ha a műsor szóban forgó adása valójában nem is tartalmaz kereskedelmi üzenetet).
  • A TV2-ben többfajta műsorban találkozhatunk termékmegjelenítéssel, mint az RTL Klubon: az előbbiben 508 műsorszám, utóbbiban 437 műsorszám tartalmazott kereskedelmi üzenetet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!