A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetéseken, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokról szóló ajánlatait.
A GVH szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és ebben a tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta továbbá a fogyasztók elől - megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt -, hogy élhetnek elállási jogukkal a megbízási szerződés aláírását követően.
A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki, ennek alapján a maximálisan kiszabható 12,192 millió forintra bírságolta a társaságot.
A közleményben felidézték: a GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével foglalkozó üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A versenyhivatal a témáról figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely a "Gondolja végig higgadtan" menüpont alatt olvasható.
MTI