2016. október 14. 10:52

Üdülési jog értékesítésével összefüggő tájékoztatások miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint 12 millió forintra a Royal Marketing Európa Kft.-t, a hivatal döntése szerint a cég megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival - közölte a GVH.

A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetéseken, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokról szóló ajánlatait.

A GVH szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és ebben a tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta továbbá a fogyasztók elől - megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt -, hogy élhetnek elállási jogukkal a megbízási szerződés aláírását követően.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki, ennek alapján a maximálisan kiszabható 12,192 millió forintra bírságolta a társaságot.

A közleményben felidézték: a GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével foglalkozó üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A versenyhivatal a témáról figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely a "Gondolja végig higgadtan" menüpont alatt olvasható.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.