2016. október 14. 10:52

Üdülési jog értékesítésével összefüggő tájékoztatások miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint 12 millió forintra a Royal Marketing Európa Kft.-t, a hivatal döntése szerint a cég megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival - közölte a GVH.

A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetéseken, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokról szóló ajánlatait.

A GVH szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és ebben a tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta továbbá a fogyasztók elől - megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt -, hogy élhetnek elállási jogukkal a megbízási szerződés aláírását követően.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki, ennek alapján a maximálisan kiszabható 12,192 millió forintra bírságolta a társaságot.

A közleményben felidézték: a GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével foglalkozó üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A versenyhivatal a témáról figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely a "Gondolja végig higgadtan" menüpont alatt olvasható.

MTI

Lépj velünk a növekedés útjára! Kockázati tőke, közösségi finanszírozás / crowdfunding, gyakorlati tapasztalatok hazai és nemzetközi nagyágyúktól és startupperektől! Ismerd meg a legújabb finanszírozási lehetőségeket és a startup-ökoszisztéma fejlődési irányait és lehetőségeit!

Finanszírozás 2019 - startuppereknek kedvezmény, 25 év alattiaknak ingyenes! Részletek és jelentkezés