2001. november 7. 11:00

Ha kezünkbe veszünk egy újságot és kinyitjuk az álláshirdetéseknél, akkor látjuk, hogy nagyon sok helyen tanácsadókat, területi képviselőket keresnek.

Ezek után azt hiszem, némi túlzással azt is állíthatjuk, hogy kétféle ember létezik - aki már foglakozott az értékesítéssel, vagy aki ezután próbálja meg azt.

Tudom, ez most nagyon leegyszerűsített és hatásvadász mondat volt, azonban e sorok írásakor az a szándék vezetett, hogy közelebb jussunk a tanácsadói munka lényegéhez, amit nem is annyira munka, hanem inkább életforma.
Egy igazi tanácsadónak nem csupán egy termék vagy szolgáltatás eladásával kell foglalkoznia, hanem meg kell tanulnia azt, hogyan olvasson a vevő gondolataiban és hogyan tartsa meg az ügyfelét akár hosszú éveken át, úgy hogy ezt mindkét fél egy korrekt üzleti és kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatnak tartsa.

Sokan vannak már akik érzik, hogy ez a terület egy új világot jelent számukra, mert olyan dimenziókba sikerült bejutniuk, amiről eddig nem sok fogalmuk volt. Némi túlzással úgy is mondhatjuk, hogy ez a tevékenység nem más, mint tömény mindennapi kommunikáció és az alkalmazott pszichológia egy sajátos keveréke.

Szeretnék bemutatni a következő lapszámokban olyan sikeres embereket, akik a saját életük történéseivel igazolják a tanácsadói munka lehetőségeit és jövőjét.