3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly rekord mennyiségű igénylést kapott polgári repülőgépeire az amerikai Boeing: 1002 gépet rendeltek tőle, és ezzel - 2001 óta először - valószínűleg ismét megelőzi európai versenytársát, az Airbust. Elsősorban az erős ázsiai és közel-keleti kereslet segítette a társaságot. Ezzel megdőlt a cég mindenkori, 1988-as csúcsa: akkor a Boeing és az azóta felvásárolt McDonnell Douglas gépeire együttesen 877 megrendelés érkezett.

[ajanlo=1386][igazitas=right/]

Bár elmaradt az elemzői várakozásoktól a Boeing a harmadik negyedben, adózott eredménye így is több mint megkétszereződött, 1,01 milliárd dollárra az egy évvel korábbi 456 millióhoz képest. A bevételek 4 százalékkal 12,63 milliárd dollárra estek. 2006-ban a Boeing 375-385 kereskedelmi gépet tervez kiszállítani. Az Airbus hivatalosan még nem hozta nyilvánosságra 2005-ös eredményeit.

A tengerentúliak tavaly egyébként a jog asztalánál is hadat üzentek európai riválisuknak. Májusban az amerikai kormány ugyanis úgy döntött, hogy a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé viszi az Airbus állami támogatásának ügyét. Rob Portman amerikai kereskedelmi főmegbízott akkor bejelentette: az Egyesült Államokat az aggasztja, hogy az Európai Unió 1,4 milliárd euró támogatásban akarja részesíteni az új Airbust, az A350-est, ami vetélytársa lenne az új Boeing 787-esnek.

Röviddel ezután az Európai Unió ellenpanaszt nyújtott be a Boeing ellen a WTO-nál, azzal vádolva az amerikai céget, hogy az törvénytelenül jut állami támogatáshoz. EU-adatok szerint a társaság 1992 óta mintegy 29 milliárd dollárnyi közvetett és közvetlen támogatást kapott.

[ajanlo=1286][igazitas=left/]Az amerikai gépgyártó óriás nem csak az eladások terén döntött rekordot 2005-ben. A Boeing 777 200LR gépe novemberben 20 100 kilométert tett meg. Ez minden idők leghosszabb egyhuzamban történő repülése volt, amelyet polgári közlekedésre gyártott járművel tettek meg.

A távolsági rekordot a tervezettnél némileg rövidebb idő, 22 óra 45 perc alatt sikerült teljesíteni. Az ázsiai és európai célpontok közötti távolságot az Egyesült Államok felett repülve tette meg a gép, amely a rekordkísérlet során 35 utast is szállított a fedélzetén - írta korábban az mfor.hu.

[ajanlo=1426][igazitas=right/]Tavaly a legendás 747 Jumbo Jet felújítását is eltervezték. A ráncfelvarráson átesett géptípus - tervezője szerint - még a nagy elődöt is túlszárnyalhatja. Ez biztosítja, hogy a fogalommá vált típus nem fog kihalni - mint ahogy azt az Airbus szuperjumbójának megjelenésekor gyanították -, hanem a piaci igények és a verseny kihívásainak megfelelően átalakul. A repülők egyelőre még csupán a tervezőasztalon készültek el, a valóságban 2009-ben emelkedhetnek a levegőbe. A 747-8-as kódszámmal futó Boeingeket az utasforgalmat bonyolító cégek mellett a légifuvarozást végző társaságok számára is kínálják, ebből a szektorból már meg is érkeztek az első megrendelések.

Riválisok: Boeing 787 - Airbus A350

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!