[ajanlo=1386][igazitas=right/]
Bár elmaradt az elemzői várakozásoktól a Boeing a harmadik negyedben, adózott eredménye így is több mint megkétszereződött, 1,01 milliárd dollárra az egy évvel korábbi 456 millióhoz képest. A bevételek 4 százalékkal 12,63 milliárd dollárra estek. 2006-ban a Boeing 375-385 kereskedelmi gépet tervez kiszállítani. Az Airbus hivatalosan még nem hozta nyilvánosságra 2005-ös eredményeit.
A tengerentúliak tavaly egyébként a jog asztalánál is hadat üzentek európai riválisuknak. Májusban az amerikai kormány ugyanis úgy döntött, hogy a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé viszi az Airbus állami támogatásának ügyét. Rob Portman amerikai kereskedelmi főmegbízott akkor bejelentette: az Egyesült Államokat az aggasztja, hogy az Európai Unió 1,4 milliárd euró támogatásban akarja részesíteni az új Airbust, az A350-est, ami vetélytársa lenne az új Boeing 787-esnek.
Röviddel ezután az Európai Unió ellenpanaszt nyújtott be a Boeing ellen a WTO-nál, azzal vádolva az amerikai céget, hogy az törvénytelenül jut állami támogatáshoz. EU-adatok szerint a társaság 1992 óta mintegy 29 milliárd dollárnyi közvetett és közvetlen támogatást kapott.
[ajanlo=1286][igazitas=left/]Az amerikai gépgyártó óriás nem csak az eladások terén döntött rekordot 2005-ben. A Boeing 777 200LR gépe novemberben 20 100 kilométert tett meg. Ez minden idők leghosszabb egyhuzamban történő repülése volt, amelyet polgári közlekedésre gyártott járművel tettek meg.
A távolsági rekordot a tervezettnél némileg rövidebb idő, 22 óra 45 perc alatt sikerült teljesíteni. Az ázsiai és európai célpontok közötti távolságot az Egyesült Államok felett repülve tette meg a gép, amely a rekordkísérlet során 35 utast is szállított a fedélzetén - írta korábban az mfor.hu.
[ajanlo=1426][igazitas=right/]Tavaly a legendás 747 Jumbo Jet felújítását is eltervezték. A ráncfelvarráson átesett géptípus - tervezője szerint - még a nagy elődöt is túlszárnyalhatja. Ez biztosítja, hogy a fogalommá vált típus nem fog kihalni - mint ahogy azt az Airbus szuperjumbójának megjelenésekor gyanították -, hanem a piaci igények és a verseny kihívásainak megfelelően átalakul. A repülők egyelőre még csupán a tervezőasztalon készültek el, a valóságban 2009-ben emelkedhetnek a levegőbe. A 747-8-as kódszámmal futó Boeingeket az utasforgalmat bonyolító cégek mellett a légifuvarozást végző társaságok számára is kínálják, ebből a szektorból már meg is érkeztek az első megrendelések.
Riválisok: Boeing 787 - Airbus A350