Különösen a fuvarozás szakmai hátterének megerősítése fontos, továbbá, hogy a fuvarozók csak minden részletében megfelelően vámkezelt árut szállítsanak, illetve adjanak át megbízójuknak.
A szövetség 2002 tavaszán alakult, úgymond a fuvarozók népi kezdeményezésére. Jelenleg Magyar Szállítmányozók Országos Szövetsége név alatt működik, így jegyezték be idén áprilisban. Alapvető célunk, hogy a fuvarozók igényét elégítsük ki, mégpedig azokat, amelyeket a meglévő érdek-képviseleti szervezetek nem mindig és nem teljes mértékben képesek tagjaik számára nyújtani. Alternatív megoldásokat kínálunk a fuvarozók számára nélkülözhetetlen, napi munkavégzésükhöz alapvetően szükséges szolgáltatások kínálatával. Családi alapon történő közreműködéssel, kevés rezsivel próbálunk meg működni.
Talán nem volt szerencsés a névválasztás, mivel első hallásra a Magyar Szállítmányozók Szövetségére emlékeztet, de úgy gondoltuk, hogy céljainkat a szállítmányozó vállalkozások is magukénak érzik, és szövetségeseink lehetnek, mivel ők is részben felvállalni kényszerülnek a fuvarozószakma gondjait. Azonban rájöttünk, hogy ez a névválasztás félreértésekhez vezet, ezért rövidesen új elnevezést fogunk találni egyesülésünk számára. A célok viszont változatlanok maradtak: vagyis olcsóbban kínálni alapvető szolgáltatásokat az igen népes fuvarozószakma képviselői számára, tehát például a tranzitegyezmény okmányai közül a leginkább használatos TC32 egyedi garanciajegy 2900 forintos értékesítési árának meghatározásával és az Eurohelp szolgáltatás tagjaink számára történő térítésmentes kínálatával és egyéb, jó kondíciókkal (követelésbehajtás, biztosítások, vámszolgáltatások) kívánjuk megtartani és folyamatosan bővíteni a szövetséghez csatlakozó vállalkozások számát.
A már régóta eredményesen működő NIT és FUVOSZ, továbbá az MKFE sokféle és hatékony szolgáltatást nyújtanak tagjaik számára, mégis az észrevételekből azt szűrtük ki, hogy vannak kielégítetlen igények, elsősorban a fuvarozásban használatos okmányok kedvező áron történő beszerzésében, de a különféle biztosítási lehetőségek megismerésében és csomagban történő értékesítésében is. Elsősorban promócíós célból, ezért ebben az évben nincs tagsági díj, azonban úgy gondoljuk, hogy a meghirdetett, gépjárművenkénti 5000 forintos évi tagdíj is igen méltányos. Természetesen aki valamelyik szövetségnek, illetve egyesülésnek már a tagja, az nem zárja ki, hogy nálunk is tag legyen, sőt úgy gondoljuk, érdekeik így fognak teljes körűen érvényesülni. Hozzánk bárki bejöhet tájékoztatásért, de vannak már és lesznek olyan munkatársaink, akik fel fogják keresni a vállalkozásokat és szolgáltatásainkkal segítik munkájukat. A cél, hogy minél közelebb tudjunk a fuvarozókhoz kerülni ott, ahol a NIT-nek és az MKFE-nek nincs fióküzlete. Világossá akarjuk tenni, milyen esetekben érdemes a tranzitegyezmény előírásait, okmányait alkalmazni. Vannak persze megkerülhetetlen tényezők: például ha valaki jelenleg a TIR-egyezmény keretében akar fuvarozni, csak az MKFE-hez fordulhat.
Új érdekvédelmi szövetség
A közelmúltban hívták életre a Magyar Szállítmányozók Országos Szövetségét, melynek titkára Sápi Vilmos ad tájékoztatást az új érdekvédelmi szövetség megalakulásáról, céljairól a felkínált lehetőségekről, szolgáltatásokról és azok díjairól. Sápi Vilmos neve régóta forog a szakmában, hiszen korábban a Pénzügyminisztériumban vámigazgatási területen dolgozott, volt munkatársa a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének is, alapvetően pedig sokéves külkereskedelmi előélettel rendelkezik.