A legkorábban várhatóan május végén az M1-es autópálya mosonmagyaróvári pihenőiben adnak át a két oldalon egy-egy, körülbelül négyszáz négyzetméteres éttermet. A többi egység ezeknél várhatóan kisebb lesz, és Marché bistro márkanév alatt futnak majd. Az úton lévők az M1-es pátyi pihenőjében, az M7-es balatoni szakaszán, az M0-áson, illetve később az M6-oson találkozhatnak a vendéglátóhelyekkel.
A Marché a Magyarországon egyelőre kevéssé ismert, úgynevezett "front cooking" technológiával dolgozik.
Ez azt jelenti, hogy minden a vendég szeme előtt készül, a háttérhelyiségekben csupán a raktáraknak és az adminisztrációnak szorítanak helyet. A felhasznált alapanyagok egyben a dekoráció részei: az alkalmazottak a vendég orra előtt felhalmozott narancsból készítik a narancslét, a szárítókra aggatott tésztából a milánóit, az asztalon gúlába rakott burgonyából a köretet. Az önkiszolgáló rendszert szó szerint értelmezik: a vendégek szinte mindent (kivéve talán az egyben sült húsokat) maguknak tálalnak fel.
Az étteremlánc 1 500 négyzetméteres, legnagyobb ausztriai egységének múlt pénteken tartották a megnyitóünnepségét az osztrák S1 autóút mentén, Schwechat közelében. A 76 szobás szállodával együtt megépített létesítmény 3,5 millió euróba került, és 14 hónap alatt készült el. A száz dolgozó naponta körülbelül háromezer vendéget szolgál ki. Helyszíni tapasztalataink szerint egy szerényebb étkezés körülbelül tíz euróból úszható meg, de egy-egy éhesebb - és vastagabb pénztárcájú - vendég akár húsz eurót is ott hagyhat a pénztárnál. Az ígéretek szerint Magyarországon ennél azért szolidabbak lesznek az árak, de az szinte biztos, hogy a benzinkutakhoz hasonlóan az éttermeknél is vastagabban fog majd a ceruza az utak mentén - számol be a Népszabadság.