3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új híd épül a meglévő, rossz állapotú kiváltására a Tiszán Vásárosnaménynál; a nettó 4,2 milliárd forintos költségből felépülő új folyami átkelőt várhatóan jövőre adják át a forgalomnak.

A híd gergelyiugornyai oldalán tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a fejlesztés 3,8 milliárd forintnyi kötelezettségvállalást igényelt a tárca részéről, ez tette lehetővé az építkezés elindítását.

A kétsávos, nagy forgalomnak kitett régi Tisza-hidat 1949-ben helyezték forgalomba, állapota azóta leromlott: 2006-ban sebesség-, 2007-ben pedig súlykorlátozást vezettek be, jelenleg pedig csak egyszerre csak egy sávon haladhat rajta a forgalom. Az átkelő felújítása az acélszerkezet és a pillérek állapota miatt gazdaságtalan lenne, ezért született döntés egy új híd építésétől - közölte az államtitkár.

A jelenlegi átkelő egyébként amellett, hogy összeköttetést biztosít a beregi térség 19 települése felé, jelentős forgalmat bonyolít: az adatok szerint naponta 8.500 jármű halad át rajta, köztük mintegy 600 teherautó és 100 busz - tette hozzá Völner Pál.

Az új, 216 méter hosszú és 15 méter széles II. Rákóczi Ferenc-hídon a tervek szerint két forgalmi sávot alakítanak ki, az egyik oldalán járda, a másikon pedig kerékpársáv létesül. A három nyílású, két főtartós acélszerkezetű híd tengelye 15 méterre lesz a régi híd tengelyétől; utóbbi szerkezetét az új híd átadása után elbontják.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a híd tervezője a Pont-TERV Mérnöki és Tanácsadó Zrt., a mérnöki feladatokat a Transinvest Kft. és a Föber Zrt. látja el. A munkaterületet júliusban adták át a kivitelezőknek, jelenleg a meder felmérése van folyamatban. A kivitelezői konzorciumot vezető KÖZGÉP Építő-és Fémszerkezetgyártó Kft. a hídszerkezet gyártását, szerelését és hídfők építését végzi, míg az A-Híd Építő Zrt. a Tisza medrében építi ki a pilléreket.

A jelenlegi híd rossz állapotban van (fotó: mti)

A beruházás során több mint 950 tonna acélt használnak fel és 914 méter korlátot szerelnek fel, s több mint 490 méter hosszúságban új közvilágítás épül ki. A földmunkák során 12.600 köbméter földet mozgatnak meg.

Völner Pál a megyei útfejlesztésekről szólva az MTI kérdésére elmondta: 2013 végéig mintegy 170 kilométernyi útszakasz fog megújulni Szabolcs-Szatmár-Beregben, ami több mint 120 milliárd forintnyi fejlesztési forrást jelent. Ennek keretében elvégzik a főutak 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítését, valamint a négy- és ötszámjegyű utak rekonstrukcióját.

A hosszabb távú fejlesztési program négy ciklust tartalmaz: ennek első körében elkészül a Vásárosnaményt délkeletről tehermentesítő útszakasz, amely összefügg az M3-as autópálya a beregi városig tartó szakaszának építésével. A munkaütemezés szerint 2020-ra készül el többek között az M49-es autóút Vaja-Kocsord kelet-Győrtelek nyugati elkerülő szakasza kétszer egy sávos építéssel, valamint a 38-as főút Nyíregyháza nyugati elkerülőjének első üteme az M3-as és a felsősimai bekötőút között.

A harmadik ciklusban Nyíregyháza és Debrecen között kétszer két sávos autóutat alakítanának ki, majd a negyedik, 2027-ig tartó fázisban fejeződne be az országhatárt időközben elérő kétszer egy sávos M49-es és M3-as autóút építése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!