[ajanlo=1197][igazitas=right/]Az Euronics Budapesten három darab 300-400 négyzetméteres alapterületű üzlettel rendelkezik, jövőre egy nagyobb áruház megnyitását tervezi, amelynek helyszínéről egyelőre még nem döntött. A fővárosban 2006-ban ezzel egyidejűleg több kisebb bolt felavatására készül. A karácsonyi csúcsszezont követően január-februárban Veszprémben és Székesfehérváron is hoznak létre áruházakat. A társaság vezetősége az ország keleti felében jelenleg is folytat tárgyalások a terjeszkedéssel kapcsolatban, derült ki a cég szerdai, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.
A vállalat Budapest-orientáltságának eredménye, hogy napokon belül megnyitja kapuit a többszáz millió forintból felépített új csepeli, komplett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó raktárhelyiségük. Indulásképpen ez a központ - 6000 négyzetméteres területről - egyelőre az országban található áruházak felét szolgálja ki. Döntés kérdése még, hogy a nemrég Veszprémben megszüntetett logisztikai központ után megtartják-e a hódmezővásárhelyi egységet vagy fővárosi bázisukat bővítik.
Érettek a fővárosi terjeszkedésre
[ajanlo=1198][igazitas=left/]A két kisebb hazai kereskedelmi lánc - a Bravotech Kft. és a Vöröskő Kft. -egyesüléséből négy évvel ezelőtt létrejövő társaság elsődlegesen vidéken szerzett tapasztalatokat az áruházlánc sikeres működtetéséről. "Amikor felvállaltuk volna budapesti áruházak nyitását, már megérkezett a két nagy nemzetközi társaság, és tudatos döntés eredményeképpen erősítettük vidéki pozíciónkat" - nyilatkozta az mfor.hu-nak Dr. Fazekas Péter ügyvezető. "Most már elég erősnek érezzük magunkat ahhoz, hogy Budapesten is megjelenhessünk" - tette hozzá.
A vállalat vezetősége nem tekinti céljának kiszorítani a piacról a két domináns céget, a Media Marktot és az Electroworldöt. "Konkurálni kívánunk ezekkel a cégekkel. Szeretnénk megmutatni, hogy minőségibb szolgáltatások mellett legalább olyan jó árakat kínálunk, mint a fenti vállalatok. Stratégiánk lényege azonban: betölteni azt az űrt, amely megmarad akkor is, ha a nagy társaságok elérik céljaikat".
Átlagon felüli növekedés
A cég erősségének tekinti, hogy szakeladói segítséget adnak abban: milyen terméket válasszon a vásárló és hogyan használja azt. Felméréseik szerint ugyanis ez az elvárás Budapesten jelenleg még nincs megfelelőképpen kielégítve. A nemsokára induló, elsősorban a televízióra koncentráló marketingkampányukban ezt az üzenetet akarják eljuttatni a közönséghez. Az ügyvezető szerint szolgáltatásaik közül az egyik legfontosabb terület a hitelértékesítés. "Negyvenféle konstrukciónk létezik. Azt szeretnénk, hogyha valaki hitelben vásárol, elsősorban cégünkre gondoljon" - mondta.
A cég sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy míg Európa szerte és Magyarországon is a műszaki áruházak piaca egyre szűkül vagy nagyon kis mértékben tud növekedni, az Euronics ennél jóval dinamikusabb bővülést könyvelt el. "Ebben a félévben a magyarországi piacon a forgalomban 5-10 százalékos csökkenés volt megfigyelhető, ezzel szemben az Euronicsé 25-30 százalék között növekedett" - közölte lapunkkal Dr. Fazekas Péter. Éves árbevételük 2004-ben 32,6 milliárd forint volt, idén várhatóan eléri a 38 milliárdot.
Nagy Vajda Zsuzsa
Menedzsment Fórum