3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elsősorban vidéki áruházakkal rendelkező, 2001-ben alakult hazai Euronics műszaki áruházlánc szembeúszik a „piaci árral”. Míg hazánkban és Európában is csökkennek az ágazaton belül az eladások, a társaság – többek között – a fővárosban kíván terjeszkedni, tudósít az mfor.hu.

[ajanlo=1197][igazitas=right/]Az Euronics Budapesten három darab 300-400 négyzetméteres alapterületű üzlettel rendelkezik, jövőre egy nagyobb áruház megnyitását tervezi, amelynek helyszínéről egyelőre még nem döntött. A fővárosban 2006-ban ezzel egyidejűleg több kisebb bolt felavatására készül. A karácsonyi csúcsszezont követően január-februárban Veszprémben és Székesfehérváron is hoznak létre áruházakat. A társaság vezetősége az ország keleti felében jelenleg is folytat tárgyalások a terjeszkedéssel kapcsolatban, derült ki a cég szerdai, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.

A vállalat Budapest-orientáltságának eredménye, hogy napokon belül megnyitja kapuit a többszáz millió forintból felépített új csepeli, komplett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó raktárhelyiségük. Indulásképpen ez a központ - 6000 négyzetméteres területről - egyelőre az országban található áruházak felét szolgálja ki. Döntés kérdése még, hogy a nemrég Veszprémben megszüntetett logisztikai központ után megtartják-e a hódmezővásárhelyi egységet vagy fővárosi bázisukat bővítik.

Érettek a fővárosi terjeszkedésre

[ajanlo=1198][igazitas=left/]A két kisebb hazai kereskedelmi lánc - a Bravotech Kft. és a Vöröskő Kft. -egyesüléséből négy évvel ezelőtt létrejövő társaság elsődlegesen vidéken szerzett tapasztalatokat az áruházlánc sikeres működtetéséről. "Amikor felvállaltuk volna budapesti áruházak nyitását, már megérkezett a két nagy nemzetközi társaság, és tudatos döntés eredményeképpen erősítettük vidéki pozíciónkat" - nyilatkozta az mfor.hu-nak Dr. Fazekas Péter ügyvezető. "Most már elég erősnek érezzük magunkat ahhoz, hogy Budapesten is megjelenhessünk" - tette hozzá.

A vállalat vezetősége nem tekinti céljának kiszorítani a piacról a két domináns céget, a Media Marktot és az Electroworldöt. "Konkurálni kívánunk ezekkel a cégekkel. Szeretnénk megmutatni, hogy minőségibb szolgáltatások mellett legalább olyan jó árakat kínálunk, mint a fenti vállalatok. Stratégiánk lényege azonban: betölteni azt az űrt, amely megmarad akkor is, ha a nagy társaságok elérik céljaikat".

Átlagon felüli növekedés

A lánc egyik boltja

A cég erősségének tekinti, hogy szakeladói segítséget adnak abban: milyen terméket válasszon a vásárló és hogyan használja azt. Felméréseik szerint ugyanis ez az elvárás Budapesten jelenleg még nincs megfelelőképpen kielégítve. A nemsokára induló, elsősorban a televízióra koncentráló marketingkampányukban ezt az üzenetet akarják eljuttatni a közönséghez. Az ügyvezető szerint szolgáltatásaik közül az egyik legfontosabb terület a hitelértékesítés. "Negyvenféle konstrukciónk létezik. Azt szeretnénk, hogyha valaki hitelben vásárol, elsősorban cégünkre gondoljon" - mondta.

A cég sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy míg Európa szerte és Magyarországon is a műszaki áruházak piaca egyre szűkül vagy nagyon kis mértékben tud növekedni, az Euronics ennél jóval dinamikusabb bővülést könyvelt el. "Ebben a félévben a magyarországi piacon a forgalomban 5-10 százalékos csökkenés volt megfigyelhető, ezzel szemben az Euronicsé 25-30 százalék között növekedett" - közölte lapunkkal Dr. Fazekas Péter. Éves árbevételük 2004-ben 32,6 milliárd forint volt, idén várhatóan eléri a 38 milliárdot.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!