2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kormányzati, kamarai és szakmai körök úgy látják, centrális elhelyezkedéséből adódóan Magyarország számára kitörési pont lehet a magas színvonalú logisztikai szolgáltatások nyújtása. A szakmai szervezetek jövő év elején ennek jegyében indítják el a tizenegy logisztikai központ fejlesztését elősegítő programjukat.

Parragh László, az MKIK elnöke szerint ahhoz, hogy Magyarország kihasználhassa a logisztikában rejlő gazdasági lehetőségeket, a gazdasági szereplők és a kormány összefogására van szükség, mivel a központi költségvetési források hozzárendelése nélkül nemcsak az EU-forrásoktól eshet el az ország, de a környező államok átvehetik a régiós logisztikai központ szerepét.

A Záhonnyal kapcsolatos elképzelésekre vonatkozó kérdésünkre a szakemberek úgy nyilatkoztak, a határállomás fejlesztése kiemelkedően fontos volna. Az utolsó komolyabb fejlesztési programot ugyanis 1998-ban indították, majd le is állították, részben az orosz pénzügyi krach miatt, részben pedig az akkori kormányzat gazdaságpolitikája miatt.

Ezzel együtt a különleges gazdasági övezet-elképzelést teljesen levették a napirendről. A hasonló kelet-nyugati vasúti kapcsolat technológiai korszerűsítésére azonban a szlovák kormányzati és üzleti szféra Kassa közelében sort kerített, s hovatovább eldől, hogy a komoly jövedelemtermelő potenciált teljes egészében északi szomszédaink használják ki.

Chikán Attila, a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) társelnöke elmondta: aki jelenleg Délkelet-Európából Nyugat- vagy Észak-Európába akar árut szállítani, annak Magyarországon keresztül kell haladnia, és ez egy ideig nem másolható versenyelőnyt jelent az országnak.

Chikán kiemelte: a Nemzeti Fejlesztési Hivatal felkérte az MLBKT-t, hogy készítsen tanulmányt a magyar logisztikai központok fejlesztésének lehetőségeiről, annak foglalkoztatási és gazdasági versenyképességet növelő hatásairól. Véleménye szerint azzal, hogy Románia, Bulgária és Törökország belátható időn belül az EU tagja lesz, tovább nő Magyarország esélye arra, hogy a közép-kelet-európai térség logisztikai központja legyen.

(MTI / Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!