A Volkswagen személygépjármű értékesítési volumene 13 százalékkal 5,740 millióra növekedett 2012-ben, míg decemberben éves bázison óriás mértékű 31 százalékos (517 900 db) növekedést ért el a csoport világszerte.
A Volkswagen márka a piaci szűkülés ellenére jó évet zárt tavaly. Ez azért volt lehetséges, mert az új Golf 7-es iránt hatalmas kereslet mutatkozott, ami megerősítette a VW piaci helyzetét.
A VW-csoport kínai eladásai 25 százalékkal 2,150 millió darabszámra növekedtek tavaly, míg az Egyesült Államokban jelentős 35 százalékos bővülést ért el (438 100 egység) a cég. Ellenben az európai 1,170 millió értékesített jármű 1,2 százalékos visszaesést jelent 2011-hez képest.
A biztató eredmények ellenére meglehetősen nehéz évnek várják a 2013-at.
A VW-csoport egyik prémium márkája, az Audi szintén rekordot ért el a tavalyi évben, akárcsak az osztálybeli riválisa, a BMW.
mfor.hu