2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A francia Alstom gépipari, erőműberendezés- és vonatgyártó vállalat Nicolas Sarkozy francia államfő jelenlétében kedden bemutatta a legújabb nagy sebességű vonattípusát, az AGV-t a kelet-franciaországi La Rochelle közelében található központjában.

Gyorsabb, tágasabb és tisztább. Így mutatta be a 100 millió eurós költségvetéssel kifejlesztett új szuperexpresszt az Alstom, amely már nem a TGV, hanem annak utódaként az AGV (Automotrice a Grande Vitesse, nagy sebességű önmotoros) nevet kapta.

Az AGV átlag utazósebessége elérheti az óránkénti 360 kilométert, amely harminccal több, mint a 27 évvel ezelőtt forgalomba állított TGV-é. A negyedik generációs nagysebességű vonat 25 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt elődjeinél.

A Pegazus nevű prototípus egyik legjelentősebb újítása, hogy a Siemens-vonatokhoz hasonlóan minden egyes vagonját külön motor hajtja, míg a hagyományos TGV-nek csak két motorja van; a vonat elején és a végén. Az energiatakarékos motorral rendelkező vagonoknak köszönhetően az AGV egyszerre összesen 650 utast tud szállítani (7-14 vagonnal), azaz húsz százalékkal többet, mint a jelenlegi TGV-k.

Legfőbb konkurenseit, a Siemenst és a Bombardiert megelőzve az Alstom önállóan, a francia állami vasúttársaság (SNCF) közreműködése nélkül fejlesztette ki új prototípusát, amelyet elsősorban exportra szán. Az olasz magántulajdonú Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV) vasúttársaság egy harminc évre szóló szerződésben már 25 AGV-t rendelt 1,5 milliárd eurós értékben. Az első vonatok várhatóan 2011-től állnak forgalomba az olasz vasútvonalakon.

A Stuttgarter Zeitung és a Hannoverische Allgemeine Zeitung értesülés szerint az eddig a nagy sebességű ICE-ket a Siemenstől rendelő német Deutsche Bahn vasúttársaságnak egy maximum 15 vonatra szóló pályázati felhívásán is előnyös helyzetben van az Alstom. A német vasúttársaság szóvivője szerint ugyanakkor még korai lenne arról nyilatkozni, hogy ki az esélyesebb. A döntés nyár előtt várható, de a Siemens egyelőre még nem is határozott arról, hogy részt kíván-e venni a pályázaton.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!