2p

A szervokormány meghibásodása miatt General Motors hétfőn újabb 1,5 millió autót hívott vissza.

Ezzel a legújabb visszahívási körben 6 millió 260 ezerre emelkedett azoknak a gépjárműveknek a száma, amelyeket a GM az év eleje óta visszahívni kényszerült. Az újonnan visszahívott hat modell közül három egyébként benne van abban a korábban visszahívott 2,6 millióban, amelyek gyújtáskapcsoló-hibái 2003 és 2007 között 13 halálesetet okoztak. A gyártó által újonnan visszarendelt autók közül 1,3 milliónak amerikai a tulajdonosa.

A GM-visszahívások a Chevrolet Malibu (2004-2009), a Chevrolet Maxx (2004-2006), Chevrolet HHR (2009-2010), a Chevrolet Cobalt (2010), a Saturn Aura (2008-2009), a Saturn Ion (2004-2007) és a Pontiac G6 (2005-2006, 2008-2009) modellt érintik.

A legújabban visszahívott GM-autók hibája miatt az autó hirtelen kézi kormányzásra válthat vissza, ami megnehezíti az irányítást. A visszahívások 2014 első negyedévében mintegy 750 millió dollár plusz költséget okoztak a gyártónak.

A GM kevesebb autót hívott vissza, mint a Toyota 2009 és 2011 között, és a halálesetek száma is alacsonyabb, az ügy jogi értelemben mégis precedens nélkül áll. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) ugyanis, noha tudott a gyújtáskapcsoló és a ki nem nyíló légzsákok hibájáról, nem indított vizsgálatot, az autókat gyártó General Motors Corporation pedig a pénzügyi válság idején csődbe jutott, és helyében egy "új" cég, a General Motors Company jött létre.

David Friedmannak, az NHTSA megbízott igazgatójának és Mary Barrának, a GM vezérigazgatójának kedden képviselőházi albizottsági meghallgatáson kell megjelennie.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!