A Hajdú Vasút két hete vesz részt hatvanezer tonna áru szállításában a rivális Floyd Kft. alvállalkozójaként. Emellett a jövőben már önálló megrendelésre is számít, s tárgyal egy hatszázezer tonnás megbízásról.
A négy dízelmozdonnyal és 17 nyitott tehervagonnal rendelkező cég a hazai vasúti fuvarpiac tavaly májusi liberalizálása óta eltelt egy évben 49 vonalengedélyt kért, 45-öt kapott, és ebből 41-et teljesített. A 130 fős társaság idén mintegy egymilliárd forintos bevételre számít a vasúti teherszállításból, fő tevékenységétől, a pályaépítéstől pedig másfél milliárd forint forgalmat remél.
Elemzők szerint a vasúti fuvarpiaci erőviszonyok mindenképpen megváltoznak a MÁV árufuvarozási üzletágának közelgő önállósodásával. Annak mértéke azon is múlik, milyen eszközöket kap a MÁV Cargo "hozományként" a MÁV-tól.
Mint ismert, a cégeknek a rivális MÁV árufuvarozási üzletágához kell fordulniuk az iparvágányok használatáért. Többük jelezte aggodalmát, miszerint míg ezt a társaságnál kezdeményezik, addig az megszerezheti előlük a megrendelésüket, írja a Világgazdaság.
Újabb cég lépett a hazai vasúti fuvarpiacra
Az eddig csupán saját célra fuvarozó Hajdú Vasút Kft. megjelent a valódi vasúti áruszállítás piacán is. Eszközpark alapján már a kft. számít a legnagyobb hazai magánvasútcégnek, számol be a Világgazdaság.