2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az osztrák Hofer élelmiszer diszkont áruházlánc be akar lépni a magyar piacra is azután, hogy a jövő év első felében megnyitja első üzleteit Szlovéniában - közölte csütörtökön Armin Burger, a cég vezérigazgatója.

Az osztrák Hofer élelmiszer diszkont áruházlánc be akar lépni a magyar piacra is azután, hogy a jövő év első felében megnyitja első üzleteit Szlovéniában - közölte csütörtökön Armin Burger, a cég vezérigazgatója.

A vállalat az idén 30 új üzlet nyitását tervezi Ausztriában, ami azt jelenti, hogy 370-re növekszik a cég áruházainak a száma. Az alkalmazottak létszámát 500-zal bővítik, így összesen 5 ezren fognak a Hofer zászlója alatt dolgozni. A felső-ausztriai Sattledtben lévő Hofer az idén 2,8 milliárd euróra tervezi növelni árbevételét a tavalyi 2,6 milliárdról. A Compass vállalati adatbázis szerint a Hofer árbevétele folyamatosan nőtt az utóbbi években: a 2002. évi 2,27 milliárd euróról 2,5 milliárdra 2003-ban és 2,6 milliárdra tavaly. Az MTI úgy tudja, hogy a Hofer piaci részesedése Ausztriában 16,5 százalék.

Magyarországon jelenleg 387 diszkontüzlet működik, szemben az öt évvel ezelőtti 299-el. Az üzleteket négy lánc, a Plus, a Penny, a Profi és a Lidl adja, de nem kizárt, hogy a jövőben újabb hálózatok jelennek meg. A látványos növekedés mögött a vásárlási szokások változása, az árérzékenység és a diszkontüzletek mind nagyobb elfogadottsága áll. Az uniós tagállamok közül most Magyarországot sorolják az elemzők a legjobb kereskedelmi befektetések közé.

A német Aldi is megkezdte logisztikai központjának építését Biatorbágy mellett, és már munkaerőt is toboroz. Németországban a Lidl legnagyobb vetélytársának számító keménydiszkont-lánc tervei szerint 2006 végén vagy 2007 elején nyithatja meg első egységeit hazánkban.

Ennek ellenére a fogyasztási cikkek napi forgalma hazánkban jelenleg csak 13,2 százalékra tehető, szemben a nyugat-európai országok 15-16 százalékos átlagával - bár Németországban a diszkontok piaci szerepe meghaladja a 38 százalékot. A németeknél 9600 főre jut egy diszkontüzlet, vagyis a lakosság számához képest háromszor annyi ilyen bolt működik, mint Magyarországon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!