Az osztrák Hofer élelmiszer diszkont áruházlánc be akar lépni a magyar piacra is azután, hogy a jövő év első felében megnyitja első üzleteit Szlovéniában - közölte csütörtökön Armin Burger, a cég vezérigazgatója.
A vállalat az idén 30 új üzlet nyitását tervezi Ausztriában, ami azt jelenti, hogy 370-re növekszik a cég áruházainak a száma. Az alkalmazottak létszámát 500-zal bővítik, így összesen 5 ezren fognak a Hofer zászlója alatt dolgozni. A felső-ausztriai Sattledtben lévő Hofer az idén 2,8 milliárd euróra tervezi növelni árbevételét a tavalyi 2,6 milliárdról. A Compass vállalati adatbázis szerint a Hofer árbevétele folyamatosan nőtt az utóbbi években: a 2002. évi 2,27 milliárd euróról 2,5 milliárdra 2003-ban és 2,6 milliárdra tavaly. Az MTI úgy tudja, hogy a Hofer piaci részesedése Ausztriában 16,5 százalék.
Magyarországon jelenleg 387 diszkontüzlet működik, szemben az öt évvel ezelőtti 299-el. Az üzleteket négy lánc, a Plus, a Penny, a Profi és a Lidl adja, de nem kizárt, hogy a jövőben újabb hálózatok jelennek meg. A látványos növekedés mögött a vásárlási szokások változása, az árérzékenység és a diszkontüzletek mind nagyobb elfogadottsága áll. Az uniós tagállamok közül most Magyarországot sorolják az elemzők a legjobb kereskedelmi befektetések közé.
A német Aldi is megkezdte logisztikai központjának építését Biatorbágy mellett, és már munkaerőt is toboroz. Németországban a Lidl legnagyobb vetélytársának számító keménydiszkont-lánc tervei szerint 2006 végén vagy 2007 elején nyithatja meg első egységeit hazánkban.
Ennek ellenére a fogyasztási cikkek napi forgalma hazánkban jelenleg csak 13,2 százalékra tehető, szemben a nyugat-európai országok 15-16 százalékos átlagával - bár Németországban a diszkontok piaci szerepe meghaladja a 38 százalékot. A németeknél 9600 főre jut egy diszkontüzlet, vagyis a lakosság számához képest háromszor annyi ilyen bolt működik, mint Magyarországon.
Menedzsment Fórum
Újabb diszkontlánc törhet be a magyar piacra
Az osztrák Hofer élelmiszer diszkont áruházlánc be akar lépni a magyar piacra is azután, hogy a jövő év első felében megnyitja első üzleteit Szlovéniában - közölte csütörtökön Armin Burger, a cég vezérigazgatója.