1p

Folytatódik a fúziós szerződések számának emelkedése az európai médiaiparban, miután két év után tavaly ismét növekedett a vállalat-felvásárlások száma, állapította meg tanulmányában a PricewaterhouseCoopers.

Folytatódnak a fúziók az európai médiaiparban, miután két év után tavaly ismét emelkedett a vállalat-felvásárlások száma, állapította meg tanulmányában a PricewaterhouseCoopers.

A fúziós ügyletek száma 85-re, értéke 16,8 milliárd euróra emelkedett tavaly, ez 46 százalékos növekedés 2002-höz képest. A legnagyobb tranzakció keretében tavaly 1,1 milliárd euróért két brit befektetési alapnak eladták a Bertelsmann-Springer tudományos kiadóvállalatot. Az amerikai Haim Saban egymilliárd euróért vásárolt részesedést a ProSiebenSat.1 Media AG-ben.

A PwC elemzői szerint az idén kedvezőek a feltételek további fúziókhoz és felvásárlásokhoz: a hirdetési piac várhatóan 3,6 százalékkal bővül, és több cég szerkezeti átalakítást határozott el. Elsősorban az elektronikus médiában, a rádióknál és televízióknál, illetve kiadóvállalatoknál várható európai szinten mintegy száz fúzió, összesen 20 milliárd euró értékben.(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!