Folytatódnak a fúziók az európai médiaiparban, miután két év után tavaly ismét emelkedett a vállalat-felvásárlások száma, állapította meg tanulmányában a PricewaterhouseCoopers.
A fúziós ügyletek száma 85-re, értéke 16,8 milliárd euróra emelkedett tavaly, ez 46 százalékos növekedés 2002-höz képest. A legnagyobb tranzakció keretében tavaly 1,1 milliárd euróért két brit befektetési alapnak eladták a Bertelsmann-Springer tudományos kiadóvállalatot. Az amerikai Haim Saban egymilliárd euróért vásárolt részesedést a ProSiebenSat.1 Media AG-ben.
A PwC elemzői szerint az idén kedvezőek a feltételek további fúziókhoz és felvásárlásokhoz: a hirdetési piac várhatóan 3,6 százalékkal bővül, és több cég szerkezeti átalakítást határozott el. Elsősorban az elektronikus médiában, a rádióknál és televízióknál, illetve kiadóvállalatoknál várható európai szinten mintegy száz fúzió, összesen 20 milliárd euró értékben.(MTI)
Újabb fúziók az európai médiaiparban
Folytatódik a fúziós szerződések számának emelkedése az európai médiaiparban, miután két év után tavaly ismét növekedett a vállalat-felvásárlások száma, állapította meg tanulmányában a PricewaterhouseCoopers.