A most megkötött megállapodás értelmében már a jövő hét elején megkezdődik a munka annak érdekében, hogy a határidőre elkészüljön a BKV rövid- és középtávú stratégiája. A munkabizottságokba a szakszervezetek képviselőit is bevonják, mondta el az MTI-nek Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének szóvivője.
A szóvivő arról is beszámolt, hogy bár új járművek beszerzésére a vállalatnak nincs módja, Kocsis István a megállapodás értelmében mindent elkövet azért, hogy alkatrész-beszerzéssel enyhítse a járművek rossz műszaki állapotát. A szakszervezetek a tulajdonos fővárostól nem várnak garanciákat, mert vezetőit hiteltelennek tartják, a be nem tartott ígéretek miatt - tette hozzá Nemes Gábor.
Mindegyik szakszervezettel megegyeztek
A BKV vezérigazgatója a villamos-, metró- és HÉV-ágazatokat képviselő szakszervezetekkel már szerdán megállapodott. Ennek értelmében a BKV december 15-ig elvégzi a létszám felülvizsgálatát, közös vállalati stratégiát alakít ki, tartózkodik a metró-, a HÉV- és a villamoságazat koncesszióba adásától, kiszervezésétől, nem adhat el telephelyeket és eddig az időpontig ki kell alakítania a rövid- és középtávú stratégiát. A hosszú távú stratégiát viszont a vállalat átalakítási koncepciója részének tekintik a szakszervezetek, így az kikerült a megállapodásból.
A vezérigazgató felsővezetői szinten már nekifogott az átalakításnak: kezdeményezésére közös megegyezéssel távozik a cégtől a korábban kommunikációs vezetői, majd értékesítési vezérigazgató-helyettesi posztot betöltő Regőczi Miklós, valamint Balogh Árpád, a 4-es metró projektigazgatója.
Szintén búcsúzni kényszerül Olti Ferenc metróért felelős vezérigazgató-helyettes, akinek munkájára a jövőben tanácsadóként számít a BKV vezetése. Eddigi pozíciója megszűnik, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatói feladatait a korábbi operatív projektmenedzser, Klados Gusztáv végzi majd el.
A vezérigazgató közvetlen első számú helyettese, azaz általános vezérigazgató-helyettese az eddigi műszaki vezérigazgató-helyettes, Balogh Zsolt lesz, aki februártól augusztus végéig megbízott vezérigazgatóként vezette a vállalatot.
A megújult menedzsmentre vár a feladat, hogy két-három év alatt levezényelje a BKV nagyívű átalakítását – Kocsis István már augusztus végén ismertetett stratégiája alapján. A vezérigazgató szerint ez egy-két év alatt hozhat eredményt.
Menedzsment Fórum