3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A BKV buszágazatát képviselő szakszervezetek is megállapodásra jutottak Kocsis Istvánnal, a cég szeptember elseje óta regnáló vezérigazgatójával, így december 15-ig biztosan nem lesz sztrájk.

A most megkötött megállapodás értelmében már a jövő hét elején megkezdődik a munka annak érdekében, hogy a határidőre elkészüljön a BKV rövid- és középtávú stratégiája. A munkabizottságokba a szakszervezetek képviselőit is bevonják, mondta el az MTI-nek Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének szóvivője.

A szóvivő arról is beszámolt, hogy bár új járművek beszerzésére a vállalatnak nincs módja, Kocsis István a megállapodás értelmében mindent elkövet azért, hogy alkatrész-beszerzéssel enyhítse a járművek rossz műszaki állapotát. A szakszervezetek a tulajdonos fővárostól nem várnak garanciákat, mert vezetőit hiteltelennek tartják, a be nem tartott ígéretek miatt - tette hozzá Nemes Gábor.

Mindegyik szakszervezettel megegyeztek

A BKV vezérigazgatója a villamos-, metró- és HÉV-ágazatokat képviselő szakszervezetekkel már szerdán megállapodott. Ennek értelmében a BKV december 15-ig elvégzi a létszám felülvizsgálatát, közös vállalati stratégiát alakít ki, tartózkodik a metró-, a HÉV- és a villamoságazat koncesszióba adásától, kiszervezésétől, nem adhat el telephelyeket és eddig az időpontig ki kell alakítania a rövid- és középtávú stratégiát. A hosszú távú stratégiát viszont a vállalat átalakítási koncepciója részének tekintik a szakszervezetek, így az kikerült a megállapodásból.

A vezérigazgató felsővezetői szinten már nekifogott az átalakításnak: kezdeményezésére közös megegyezéssel távozik a cégtől a korábban kommunikációs vezetői, majd értékesítési vezérigazgató-helyettesi posztot betöltő Regőczi Miklós, valamint Balogh Árpád, a 4-es metró projektigazgatója.

Szintén búcsúzni kényszerül Olti Ferenc metróért felelős vezérigazgató-helyettes, akinek munkájára a jövőben tanácsadóként számít a BKV vezetése. Eddigi pozíciója megszűnik, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatói feladatait a korábbi operatív projektmenedzser, Klados Gusztáv végzi majd el.

A vezérigazgató közvetlen első számú helyettese, azaz általános vezérigazgató-helyettese az eddigi műszaki vezérigazgató-helyettes, Balogh Zsolt lesz, aki februártól augusztus végéig megbízott vezérigazgatóként vezette a vállalatot.

A megújult menedzsmentre vár a feladat, hogy két-három év alatt levezényelje a BKV nagyívű átalakítását – Kocsis István már augusztus végén ismertetett stratégiája alapján. A vezérigazgató szerint ez egy-két év alatt hozhat eredményt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!