2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több fapados cég, így a Wizz Air, az Air Berlin és a német dba után egy hagyományos légitársaság is úgy döntött, hogy a jövőben élelmiszerkereskedelmi láncok üzleteiben is kínálni fogja repülőjegyeit. Az osztrák nemzeti légitársaság (AUA) ezzel a lépéssel kívánja javítani pozícióját a diszkontokkal vívott küzdelemben.

Vagn Sörensen, az AUA vezére szerdán Bécsben bejelentette, hogy a társaság a jövőben szupermarketekben is jegyek árusításába kezd. "A projekt már sínen van, és valószínűleg novemberben kezdődik az akció" - tette hozzá, ám konkrét üzletneveket még nem árult el.

[ajanlo=1132][igazitas=left/]Mint ismert, az értékesítés ezen csatornájában eddig elsősorban diszkont-légitársaságok láttak fantáziát. Magyarországon tavasszal a Tesco kezdett hasonló akcióba: áprilistól az ország 42 Tesco-hipermarketjében lehet megvásárolni a fapados repülőjegyeit.

Korábban a német vasutak és az Air Berlin diszkont légitársaság is értékesített különleges akció keretében jegyeket szupermarketekben, a Tescóban és a Pennyben, nyáron pedig a dba jelent meg az Aldi Süd kiskereskedelmi üzletlánc egységeiben. Utóbbi a nagy érdeklődés miatt meghosszabbította akcióját, és az eladásra felkínált repülőjegy utalvány nagyságrendjét 565-ről 600 ezerre emelte.

Az akciók hátterével kapcsolatban Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója korábban elmondta: "Új utat kívánunk nyitni a repülőjegy értékesítésben. Innovatív megoldásokat keresünk minden területen, ideértve a marketinget, az értékesítést, a márkaépítést, az információs technológiát és az üzemelést is."

"A Tesco stratégiája nagyon hasonlít a mienkhez, csupán egy másik iparágban valósítjuk meg. A céggel együtt új lehetőségeket teremtünk azok számára, akik szívesen élnének az olcsó repülés lehetőségével, de erre nem az internetet használják" - tette hozzá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!