Vagn Sörensen, az AUA vezére szerdán Bécsben bejelentette, hogy a társaság a jövőben szupermarketekben is jegyek árusításába kezd. "A projekt már sínen van, és valószínűleg novemberben kezdődik az akció" - tette hozzá, ám konkrét üzletneveket még nem árult el.
[ajanlo=1132][igazitas=left/]Mint ismert, az értékesítés ezen csatornájában eddig elsősorban diszkont-légitársaságok láttak fantáziát. Magyarországon tavasszal a Tesco kezdett hasonló akcióba: áprilistól az ország 42 Tesco-hipermarketjében lehet megvásárolni a fapados repülőjegyeit.
Korábban a német vasutak és az Air Berlin diszkont légitársaság is értékesített különleges akció keretében jegyeket szupermarketekben, a Tescóban és a Pennyben, nyáron pedig a dba jelent meg az Aldi Süd kiskereskedelmi üzletlánc egységeiben. Utóbbi a nagy érdeklődés miatt meghosszabbította akcióját, és az eladásra felkínált repülőjegy utalvány nagyságrendjét 565-ről 600 ezerre emelte.
Az akciók hátterével kapcsolatban Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója korábban elmondta: "Új utat kívánunk nyitni a repülőjegy értékesítésben. Innovatív megoldásokat keresünk minden területen, ideértve a marketinget, az értékesítést, a márkaépítést, az információs technológiát és az üzemelést is."
"A Tesco stratégiája nagyon hasonlít a mienkhez, csupán egy másik iparágban valósítjuk meg. A céggel együtt új lehetőségeket teremtünk azok számára, akik szívesen élnének az olcsó repülés lehetőségével, de erre nem az internetet használják" - tette hozzá.
Menedzsment Fórum
Újabb légitársaság tér be a szupermarketekbe
Több fapados cég, így a Wizz Air, az Air Berlin és a német dba után egy hagyományos légitársaság is úgy döntött, hogy a jövőben élelmiszerkereskedelmi láncok üzleteiben is kínálni fogja repülőjegyeit. Az osztrák nemzeti légitársaság (AUA) ezzel a lépéssel kívánja javítani pozícióját a diszkontokkal vívott küzdelemben.