[ajanlo=474][igazitas=left/]A kapacitásnövelő, saját erőből finanszírozott beruházást nyár végén kezdik el és várhatóan 2006 tavaszára fejezik be. Így az 1-es kifutópályához kapcsolódó új, úgynevezett gyorsleguruló-úttal bővül a repülőtér. Ezen keresztül jutnak fel illetve le a repülőgépek a kifutópályára, és segítségükkel jelentősen csökkenthető a pályafoglaltsági idő. A projektnek a tulajdonos Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. is zöld utat adott.
Szollár Domokos, a BA kommunikációs munkatársa ismertette: a beruházás sűrűbb és gyorsabb le-fel szállást és földi gurulást tesz lehetővé, így a gépmozgások száma a jövőben jelentősen növekedhet. Az MTI közleménye szerint, elméletileg óránként akár 96 gépmozgást is kezelni tud majd a repülőtér a jelenlegi 40-nel szemben.
Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a légi közlekedés fejlődésének fenntartásához folyamatos beruházásokra van szükség a repülőtéren. Hozzátette, hogy fejlesztésre szorul a reptér-üzemeltetés szinte valamennyi eleme. Az 1-es terminál újbóli üzembeállításával Ferihegy utas-befogadóképessége másfélszeresére emelkedik. Az új gyorsleguruló-úttal, pedig a budapesti repülőtér légoldali infrastruktúrája bővül, ami a további növekedéshez elengedhetetlen.
Fórika szerint a Ferihegyi Repülőtér fejlesztési igénye az elkövetkező években elérheti a 200 milliárd forintot, melyből a 2/C terminál megépítése 40-50 milliárd forintot emészthet fel. A jelenlegi növekedési tendenciák alapján a repülőtér 2008-2009-re elérheti az évi 10 millió utast, így addigra kellene elkészülnie a 2/C terminálnak.
Menedzsment Fórum
Újabb milliárdos fejlesztés Ferihegyen
A kapacitás további növelése érdekében a Budapest Airport Rt. milliárdos nagyságrendű fejlesztésbe kezd a Ferihegyi Repülőtéren. Az új gyorsleguruló útnak köszönhetően a reptér óránként kétszer több gép fogadására is képes lesz.