Mivel a készülékek gyártása vontatottan halad, félő, hogy a megadott határidőig nem lesz elegendő belőle. A Német Szállítmányozó és Logisztikai Szövetség (BGL) képviselői szerint nem a gépjármű-tulajdonosok lesznek felelősök azért, hogy járműveikbe nem szerelték be a készülékeket, hanem a Toll Collect, amely a rendszert üzemelteti és az érzékelő egységek kiszállítását biztosítja - számol be a fejleményekről a Magyar Közlekedés.
A Toll Collect vezetői ugyanakkor cáfolják ezt: szerintük elegendő mennyiségű készülék áll majd rendelkezésre az év végéig. A konzorcium szerint eddig több mint 100 ezer fedélzeti egységet gyártottak, de csak 20 ezret szereltek be a gépjárművekbe.
A BGL képviselői viszont több konkrét esetet említettek, amikor a járművezetők hiába akarták megvásárolni a készüléket, nem tudták, mert hiány volt belőlük. Szerintük az év végéig legalább 400 ezer készüléket kellene forgalomba hozni, hogy minden tehergépjárműbe és autóbuszba be lehessen szerelni, ennyi pedig szerintük biztosan nem lesz. A szállítmányozók azért is bosszankodnak, mert a Toll Collect egy olyan elektronikus jeladó beszerelését is igényli, amely kiküszöböli a rádióhullámok zavarását. Ez további 125 eurós kiadást jelentene, számol be a Magyar Közlekedés.
(Menedzsment Fórum)
Újabb problémák merültek fel a Toll Collectnél
Bár a beruházók szerint nem lesz akadálya annak, hogy jövő év január elsején üzembe helyezzék a németországi autópályákon a tehergépjárművek által megtett kilométereket ellenőrző rendszert, újabb feszültségeket okozott a járművekbe beszerelendő készülékek (on-board unit) ügye.