"A légitársaságnál az elmúlt években több ezer munkahelyet áldoztak fel, a dolgozók már teljesítették hozzájárulásukat és nem akarják az egész megmentési akció terheit viselni" - összegezte egy szakszervezeti tisztviselő. Az alkalmazottak azt is nehezményezik, hogy a terv szerint a vállalat jövőbeni működésénél háttérbe szorulna a milánói Malpensa repülőtér, és az összes interkontinentális járatot átvinnék a római Fiumicino légikikötőbe, költségcsökkentési célzattal. Ez az elképzelés az Alitalia észak-olaszországi dolgozói körében heves ellenállásba ütközik.
A jelenleg tízezer főt foglalkoztató légitársaság 186 gépből álló flottával rendelkezik. A megmentési terv az utolsó szalmaszál lehet a cég túléléséért folytatott küzdelemben, miközben az olasz kincstár gőzerővel keres vásárlót saját 49,9 százalékos részesedésére.
Júliusban már egyszer meghiúsult a légitársaság kincstári részesedésének eladása. Az olasz kormány akkori közlése szerint felszámolják a társaságot, ha nem találnak rá vevőt. Ugyanakkor egyes spekulációk szerint a British Airways (BA) érdeklődik az olasz légitársaság iránt. A BA jelenleg a spanyol Iberia légitársaságért is versenyez a Texas Pacific Group amerikai befektetési alappal. Olasz sajtójelentések szerint az Air France légitársaságot és a Lufthansát is érdekelné az Alitalia.