A következő két évben akár 4-5 újabb nagy ruházati lánc is megjelenhet Magyarországon, állítják a piac szereplői. Medgyessy Ildikó, a Modelltervező és Gyártáselőkészítő Rt. elnök-vezérigazgatója szerint hazánkban egyre növekszik az igény a márkás ruházati termékek iránt. Piaci rés csak a minőségi ruházati piacon mutatkozik, így a nemzetközi márkák gyors terjedésére lehet számítani a közeljövőben.
[ajanlo=1208][igazitas=right/]Az igazgató véleményét a jelenlegi terjeszkedési trendek is alátámasztják. Azok a láncok, amelyek már több üzletet is nyitottak Budapesten vidéki lehetőségek után néznek. Mivel egy vidéki nő már alig költ kevesebbet ruhára, mint fővárosi társa, így nem fognak befürödni a vállalkozások.
Folytatja vidéki terjeszkedését a C&A, amely kedden nyitja tizedik magyarországi üzletét, de az olasz Benetton is a kisebb városok felé kacsintgat. A célpontok közt szerepel Pécs, Nyíregyháza, Debrecen és Szombathely is. Hét budapesti üzlete mellé vidékiekkel bővülne a Marks & Spencer is, ám a vállalat nem igen talál igényeinek megfelelő üzlethelyiséget.
A hazánkban is megtelepedett nagy láncok fiatalabbjai főként Budapestre koncentrálnak. A Zara egy éve avatta fel üzletét a Váci utcában, s a közeljövőben újabb boltok nyitását tervezi. Hasonló politikát folytat a svéd Hennes & Mauritz is, amely szeptemberben nyílt kisebb boltja mellé márciusra tervezi kétezer négyzetméteres egysége átadását, olvasható a Világgazdaságban.
Menedzsment Fórum