2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napi fogyasztási cikkeken belüli nem élelmiszer jellegű termékek csoportjában a legnagyobb forgalomnövekedést azokban a kategóriákban érik el, ahol lehet újítani - derül ki az AC Nielsen piackutató vállalat folyamatos kiskereskedelmi kutatásait összegző tanulmányból.

A piackutató cég ide sorolja a speciális tisztítószereket, a fogkrémeket és a testápolószerek nagy részét. A kiskereskedelmi forgalmukat egyik évről a másikra legnagyobb mértékben növekvő non-food termékek az intim törlőkendő 38 százalékos, a lefolyó- és tűzhelytisztító 38 százalékos, és a padlóápoló 33 százalékos növekedéssel.

AC Nielsen felmérése szerint a gépi mosogatószerek eladásai azért nőnek, mert egyre több háztartás szerez be mosogatógépet, de kézi mosogatószerből is egyre többet adnak el. Ennek egyik oka az lehet, hogy a kategóriában jelentős szerepet játszó, és továbbra is erősödő kereskedelmi márkás termékek hatékonysága nem feltétlenül olyan erős, mint a gyártói márkáké, így ezekből több fogy.

A piackutató tájékoztatása szerint, mivel egyre koncentráltabb a forgalom - 78 hipermarket bonyolítja le a háztartási vegyi áruk és testápolószerek magyarországi kiskereskedelmi eladásainak egyharmadát -, ahhoz, hogy a kisebb üzletek megőrizzék, vagy javítsák piaci pozíciójukat, célszerű újra és újra átvizsgálniuk választékuk összetételét.

A mosópor és a toalettpapír kiskereskedelmi forgalmából 44, illetve 40 százalék jut a hipermarketekre. A gépi mosogatószernél 59 százalék, a tusfürdőknél 46 százalék, az öblítők, dezodorok, samponok esetében 39, 38, illetve 37 százalék volt a hipermarketek piaci részesedése 2004 szeptembere és 2005 augusztusa között.

A lakóhely közeli bolttípusok, szaküzletek, drogériák, és gyógyszertárak közel 27 000 eladási helyet jelentenek ma Magyarországon. Az AC Nielsen piackutatási adatai azt mutatják, hogy a hipermarketek legtöbbször a 400 négyzetméteresnél kisebb boltoktól veszik el a forgalmat.

A drogériák piaci részesedése stabil, a közeljövőben, elsősorban a prémium szegmensben, a kereslet növekedése várható. A szaküzletekben a speciális igényeket kielégítő szegmensek és az innovatív termékek tudnak majd növekedni - áll az AC Nielsen közleményében.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A Degussa megválik étel-üzletágától
Tarolnak az élelmiszerreklámok az akciós újságokban

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!