3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi időben a 787 Dreamliner szuperrepülő többéves kálváriája kapcsán a címlapokra került Boeing körül újra forr a levegő. Csütörtökön James McNerney, vezérigazgató jelentette be, hogy olyan új repülőgép tervezését fontolgatják, mely átvehetné a 737-asok helyét. Mfor.hu háttér.

James McNerney, a Boeing vezérigazgatója  csütörtökön beszélt az elemzőknek a 737-esekkel kapcsolatos jövőbeli tervekről. A társaságnál komolyan fontolgatják, hogy olyan motorokkal szerelnék fel a szupergépeket, melyek a korábbinál sokkal gazdaságosabban működnének az üzemanyag-felhasználás szempontjából. Így felvehetnék a versenyt az Airbus A320 gépekkel, melyek legújabb motorokkal felszerelt verziója a remények szerint 2016-ra kerül piacra.

A Boeing azonban egy lépéssel továbbgondolta a terveket, hiszen ez már felvet egy másik alternatívát is számukra: ők nemcsak hatékonyabb motorokat terveznének és építenének be a szupergépekbe, hanem egy teljesen új gépet is terveznének, mellyel kiváltanák a 737-t. Az igazgató véleménye szerint egy üzemanyag-takarékosabb motor technológiájának és magának a gépnek a tervezése viszont 2020-ban járna eredménnyel.

A Boeing 737 a világ legnépszerűbb közepes hatótávolságú, keskenytörzsű utasszállító repülőgépe. Több mint 6160 megrendeléssel (a 6000-iket 2009 áprilisában adták át) minden idők legtöbbet megrendelt és legtöbbet legyártott utasszállítója, olvasható a Wikipédiának a típusról szóló szócikkében.

Kiszámíthatatlan jövő

Egyelőre még nem született stabil álláspont a jövőbeli terveket illetően, hiszen McNerney szerint az év közepén tisztázódhat a helyzet, és dőlhet el, hogy melyik lehetőség irányába mozdulnak el.

A cég mostani bejelentése csalódást okozhat a 737-esekre váró jövőbeli tulajdonosoknak. Az egyik ilyen társaság, a Southwest Airlines Co., mely flottájában jelenleg csak 737-esket tart, és további modellekkel szeretné bővíteni gépparkját. Gary Kelly, Southwest Airlines vezérigazgató azonban azt nyilatkozta, hogy nem fognak 20 évet várni egy üzemanyag-takarékosabb gépre. Így kénytelenek lesznek kisebb Boeing 717-eseket igényelni a Dreamlinerek helyett.

Más gondok is vannak

A több évtizedes sikertörténetnek számító 737-esek megújításánál nagyobb gondok is vannak a Boeing háza táján. A cég új szupermodelljének szánt 787-es Dreamlinerek ugyanis az elmúlt években folyamatos fejfájást okoznak  a társaság vezetésének. Mint ismeretes, a tavaly novemberi tesztrepülés során bekövetkezett fedélzeti tűzeset ismét határidő módosításra kényszerítette a Boeinget, miközben a megrendelők egyre türelmetlenebbek – közülük már többen mondták vissza a jelzett igényüket, sőt néhányan kártérítést fontolgattak a többszöri csúszások miatt.

A cég év eleji bejelentésében a harmadik negyedévre ígérték az első gépek leszállítását, melyet a megrendelők már kétkedve fogadtak, és újabb időpontok helyett garanciát vártak volna a várható leszállításra vonatkozóan.

Jelenleg még biztosan 56 cég tart igényt az összesen 847 utasszállító repülőgépre. Amennyiben a Boeing nem tudja megoldani a problémákat, és további késedelmet szenved - a már három év csúszásban lévő - gépek leszállítása, úgy elképzelhető hogy több megrendelő is kénytelen lesz visszalépni, és más modellt választani.

Székely Sarolta

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!