2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV modernizálását szolgáló elővárosi vasúti fejlesztési pályázatra a legnagyobb vasúti járműgyártók jelentkeztek. A negyvenmilliárdos tender a vasút jelenlegi eszközparkjához képest gyökeres megújulást hozhat.

A technikai tárgyalásokat a MÁV a német Siemensszel, a svájci Stadlerral, a francia Alstommel és a kanadai Bombardier német leányvállalatával kezdte meg. Az ajánlatok keretében az Alstom emeletes szerelvényeket hozna, a Bombardier pedig olyan multifunkcionális szerelvényeket kínál, amelyek különösebb műszaki átállítás nélkül át tudnak gördülni Ausztriából Magyarországra - írja a Népszabadság.

A magyarországi járműipari kapcsolatokkal bíró Siemens esélyeit csökkenti, hogy a budapesti BKV villamos-pályázata nem sikerült fényesen: azokat a járműveket, amelyekkel megnyerte a tendert, konstrukciós hiba miatt vissza kellett hívni. A Stadler - amely az olimpia előtt több mint 30 millió svájci frank értékben elővárosi szerelvényeket adott el a görögöknek - a Ganz Transelektróval közösen aspirál. A Bombardier-nek jól jöhet, hogy 2001-ben megszerezte a Dunakesziben található járműjavítót, a 800 főt foglalkoztató MÁV-Bombardier Kft.-ben pedig többségi tulajdona van, így - Dian József termelési igazgató szerint - adott a karbantartási és az összeszerelési háttér.

A Népszabadság értesülései szerint a MÁV négy aspiráns közül egyet vagy kettőt kiejtve kívánja folytatni a kereskedelmi tárgyalásokat. A továbbiakban a "folytatásos" tender végső eredményét valószínűleg az dönti el, hogy a talpon maradók milyen garanciát tudnak vállalni a kihelyezett feladatok (outsorcing) ellátására, illetve hogy az érintett cégek milyen szállítási határidőket vállalnak az első harminc szerelvény gyártására, amelyeket újabb harminc követne. A MÁV az új vonatokat a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a tatabányai vonalakon közlekedteti majd - számol be a Népszabadság.

Kapcsolódó anyagok
Vezető nélküli metrót hozna Budapestre a francia Alstom
Pénzre vár a MÁV fejlesztési programja
Buszra cserélné a vonatokat a MÁV a kisforgalmú szakaszokon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!