2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti év második negyedében 25 százalékkal, 658 millió euróra csökkent a brit-holland Unilever élelmiszeripari és háztartásvegyipari konszern eredménye.

A rendkívüli tételek előtti eredmény azonban 31 százalékkal, 1,077 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest, meghaladva az elemzők által várt 985 millió eurót.

A 658 milliós nettó eredmény szintén meghaladja az elemzői várakozásokat, amelyek átlaga 457 millió euróról szólt. A nettó eredmény 25 százalékos csökkenésének oka, hogy a rendkívüli bevételek 38 millió euróra zuhantak a 2001 hasonló időszakában mért 477 millió euróról.

A konszern forgalma az egy évvel korábbi szinten maradt és így 13,35 milliárd euró volt, a vezető márkák értékesítése azonban a második negyedévben 4,4 százalékkal emelkedett, és az üzleti év egészében várhatóan 4,5-5 százalékkal fog nőni. Az üzleti év egészére a társaság 15 százalék eredménynövekedést valószínűsít. Az1 részvényre jutó eredmény 32 százalékkal, 16,32 eurócentre emelkedett. Az első felét tekintve az 1,12 milliárd eurós nettó eredmény azonos az előző év hasonló időszakával összevetve. Az első féléves árbevétel 25,64 milliárd euró volt, 1 százalékkal kisebb a tavalyinál.

A második félévben a konszern az eredmény javulására számít, elsősorban azért, mert az amerikai piacon új termékeket vezetnek be. Az észak-amerikai értékesítés az Unilever forgalmának 21 százalékát adta tavaly.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!