A fővárosi önkormányzat által öt évre kinevezett cégvezető hangsúlyozta, hogy egy struktúraváltás egészen más helyzetet eredményez majd a BKV-nál, majd közölte, hogy 2-3 év alatt lehet átstrukturálni a mai rendszert. Leszögezte azt is, hogy minden tapasztalatát felhasználja ahhoz, hogy a céget kivezesse "ebből a kriminalizált állapotból".
Kocsis István kifejtette, hogy pályázatában privatizációt nem javasolt a cégtulajdonos önkormányzatnak, a tőkebevonást azonban szükségesnek tartja. A társaság finanszírozásával összefüggő kérdésekre a helyzet áttekintése után ad választ - jegyezte meg a cégvezető, akinek a háta mögött helyet foglalt a BKV korábban kinevezett összes vezérigazgató-helyettese is.
Kocsis István elmondta, hogy pályázatában ő egy víziót vázolt fel, amihez elengedhetetlen a cégtulajdonos hozzájárulása. Hangsúlyozta, hogy csak egy struktúraátalakítás jelenthet garanciát arra, hogy hatékonyabb legyen a társaság működése, majd közölte azt is, hogy áttekinti elődje 50 pontos reorganizációs elképzeléseit, s pártolni fog minden olyan elgondolást, ami segíti a cég helyzetét.
A vezérigazgató érvelni fog amellett, hogy a tulajdonos és a kormányzat részéről egyaránt nagyobb támogatást kapjon a cég. Kocsis István nem számít arra, hogy a jegyárból származó bevételeket radikálisan növelhetné. Úgy vélte, hogy a jegyek ára már európai színvonalú. Az általa 30 százalékosnak nevezett bliccelési arány azonban változtatásra szorul - hangsúlyozta.
Hasonlóképpen változtatásra, korszerűsítésre van szükség a BKV elöregedett járműparkjának megújítása érdekében is. Idén egymilliárd forintot szánnak buszvásárlásra, az azonban még eldöntésre vár, hogy új vagy használt járműveket vesznek-e - jegyezte meg.
A vezérigazgató szólt arról is, hogy ismeretei szerint szakszerűen zajlik a BKV paraméterkönyvének, összmenetrendjének folyamatos bevezetése, amelynek újabb állomása szeptember 6-án lesz. Úgy vélte, hogy a cégnek nem kell szégyenkeznie szolgáltatási színvonala miatt, ami továbbra is európai szintű.