2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utasközpontúságot, a tőkebevonást, a vállalat struktúrájának holdingszerű átalakítását, a MÁV-val és a Volánnal való stratégiai együttműködést, kiszámíthatóbb menetrendet és az egységes teljesítményarányos jegyrendszer bevezetését említette tervei között Kocsis István, a BKV új vezérigazgatója első munkanapján, hétfő délután tartott sajtótájékoztatóján.

A fővárosi önkormányzat által öt évre kinevezett cégvezető hangsúlyozta, hogy egy struktúraváltás egészen más helyzetet eredményez majd a BKV-nál, majd közölte, hogy 2-3 év alatt lehet átstrukturálni a mai rendszert. Leszögezte azt is, hogy minden tapasztalatát felhasználja ahhoz, hogy a céget kivezesse "ebből a kriminalizált állapotból".

Kocsis István kifejtette, hogy pályázatában privatizációt nem javasolt a cégtulajdonos önkormányzatnak, a tőkebevonást azonban szükségesnek tartja. A társaság finanszírozásával összefüggő kérdésekre a helyzet áttekintése után ad választ - jegyezte meg a cégvezető, akinek a háta mögött helyet foglalt a BKV korábban kinevezett összes vezérigazgató-helyettese is.

Kocsis István elmondta, hogy pályázatában ő egy víziót vázolt fel, amihez elengedhetetlen a cégtulajdonos hozzájárulása. Hangsúlyozta, hogy csak egy struktúraátalakítás jelenthet garanciát arra, hogy hatékonyabb legyen a társaság működése, majd közölte azt is, hogy áttekinti elődje 50 pontos reorganizációs elképzeléseit, s pártolni fog minden olyan elgondolást, ami segíti a cég helyzetét.

A vezérigazgató érvelni fog amellett, hogy a tulajdonos és a kormányzat részéről egyaránt nagyobb támogatást kapjon a cég. Kocsis István nem számít arra, hogy a jegyárból származó bevételeket radikálisan növelhetné. Úgy vélte, hogy a jegyek ára már európai színvonalú. Az általa 30 százalékosnak nevezett bliccelési arány azonban változtatásra szorul - hangsúlyozta.

Hasonlóképpen változtatásra, korszerűsítésre van szükség a BKV elöregedett járműparkjának megújítása érdekében is. Idén egymilliárd forintot szánnak buszvásárlásra, az azonban még eldöntésre vár, hogy új vagy használt járműveket vesznek-e - jegyezte meg.

A vezérigazgató szólt arról is, hogy ismeretei szerint szakszerűen zajlik a BKV paraméterkönyvének, összmenetrendjének folyamatos bevezetése, amelynek újabb állomása szeptember 6-án lesz. Úgy vélte, hogy a cégnek nem kell szégyenkeznie szolgáltatási színvonala miatt, ami továbbra is európai szintű.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!