2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az utasközpontúságot, a tőkebevonást, a vállalat struktúrájának holdingszerű átalakítását, a MÁV-val és a Volánnal való stratégiai együttműködést, kiszámíthatóbb menetrendet és az egységes teljesítményarányos jegyrendszer bevezetését említette tervei között Kocsis István, a BKV új vezérigazgatója első munkanapján, hétfő délután tartott sajtótájékoztatóján.

A fővárosi önkormányzat által öt évre kinevezett cégvezető hangsúlyozta, hogy egy struktúraváltás egészen más helyzetet eredményez majd a BKV-nál, majd közölte, hogy 2-3 év alatt lehet átstrukturálni a mai rendszert. Leszögezte azt is, hogy minden tapasztalatát felhasználja ahhoz, hogy a céget kivezesse "ebből a kriminalizált állapotból".

Kocsis István kifejtette, hogy pályázatában privatizációt nem javasolt a cégtulajdonos önkormányzatnak, a tőkebevonást azonban szükségesnek tartja. A társaság finanszírozásával összefüggő kérdésekre a helyzet áttekintése után ad választ - jegyezte meg a cégvezető, akinek a háta mögött helyet foglalt a BKV korábban kinevezett összes vezérigazgató-helyettese is.

Kocsis István elmondta, hogy pályázatában ő egy víziót vázolt fel, amihez elengedhetetlen a cégtulajdonos hozzájárulása. Hangsúlyozta, hogy csak egy struktúraátalakítás jelenthet garanciát arra, hogy hatékonyabb legyen a társaság működése, majd közölte azt is, hogy áttekinti elődje 50 pontos reorganizációs elképzeléseit, s pártolni fog minden olyan elgondolást, ami segíti a cég helyzetét.

A vezérigazgató érvelni fog amellett, hogy a tulajdonos és a kormányzat részéről egyaránt nagyobb támogatást kapjon a cég. Kocsis István nem számít arra, hogy a jegyárból származó bevételeket radikálisan növelhetné. Úgy vélte, hogy a jegyek ára már európai színvonalú. Az általa 30 százalékosnak nevezett bliccelési arány azonban változtatásra szorul - hangsúlyozta.

Hasonlóképpen változtatásra, korszerűsítésre van szükség a BKV elöregedett járműparkjának megújítása érdekében is. Idén egymilliárd forintot szánnak buszvásárlásra, az azonban még eldöntésre vár, hogy új vagy használt járműveket vesznek-e - jegyezte meg.

A vezérigazgató szólt arról is, hogy ismeretei szerint szakszerűen zajlik a BKV paraméterkönyvének, összmenetrendjének folyamatos bevezetése, amelynek újabb állomása szeptember 6-án lesz. Úgy vélte, hogy a cégnek nem kell szégyenkeznie szolgáltatási színvonala miatt, ami továbbra is európai szintű.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!