2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Stadler minősíthetetlennek tartja a MÁV tenderen második helyen végzett Bombardier utóbbi hetekben tanúsított magatartását, ezért jogi lépéseket tesz ellene. A cég korábban már jelezte, hogy esze ágában sincs visszalépni a már megnyert tendertől.

A svájci cég amiatt tereli az ügyet jogi útra, mert a Bombardier állításai hamisak, sértik a cég jó üzleti hírnevét, ráadásul a tenderen vesztes vetélytárs kiszivárogtatta a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt lévő folyamat belső anyagait, derül ki a Stadler sajtóközleményéből.

A társaság emellett cáfolja azokat a híreket, amelyek szerint a tender során végrehajtott módosítások az ő érdekeiket szolgálták. A vasúttársaság a közbeszerzési eljárás során a kiírás műszaki követelményrendszerét két esetben változtatta meg. Akkor ezeknek a módosításoknak az volt a magyarázata, hogy azok révén több pályázó vehessen részt a tenderen, tehát "hogy a Bombardier ne essen ki", állítja a svájci cég.

Az egyik ilyen műszaki kritérium - melyet a Talent vonat nem tudott teljesíteni az eredeti kiírás szerint - az előírt fékút hossza, a másik pedig a zajszint nagysága. A közlemény szerint a Bombardier ajánlatának számos műszaki paramétere megkérdőjelezhető, például a MÁV által megkövetelt 94 százalékos üzemkészség.

Mint ismert, a tenderen vesztes Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet terjesztett elő a KDb-hez, amely nyomán a testület a jogvita befejezéséig megtiltotta a MÁV-nak, hogy aláírja a svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A döntőbizottság 2005. április 19-én 8 óra 30 percre tűzte ki az ügy nyilvános tárgyalását. Az eljáráshoz rendelkezésére álló idő a kérelem beérkezését követő 30 nap - vagyis április 23. -, amely egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. A határozatot előreláthatólag 2005. május 2-án hozzák nyilvánosságra. A Bombardier emellett az EU belső piacokért felelős biztosa hivatalánál is panasszal élt.

A Stadler Rail AG 100 százalékos tulajdonában lévő Stadler Bussnang AG, és annak legnagyobb magyar alvállalkozója, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. a támadások ellenére úgy nyilatkozott, hogy nincs szándékában visszalépni az elővárosi motorvonat tendertől. Ezt a lehetőséget a MÁV sem ajánlotta fel a cég számára.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!