[ajanlo=538][igazitas=right/]Globális áruházláncok első alkalommal kötnek ilyen üzletet, de a csereakciók a jövőben gyakoribbá válhatnak, mivel a nagy láncok általános törekvése, hogy egyes országokra összpontosítva erősítsék meg piaci pozíciójukat.
A legnagyobb brit szupermarketlánc öt tajvani üzletét adja át a világ második legnagyobb hálózatának számító Carrefournak - írta a Financial Times. A francia cégtől cserébe megkap 15 csehországi és szlovákiai egységet.
A hírek szerint a ma bejelentésre kerülő ügyletben a Tescónak valószínűleg fizetnie kell valamennyit a Carrefournak; az összegről azonban egyelőre nem nyilatkoztak a felek.
A Csehországban hetedik, Szlovákiában hatodik legnagyobbnak számító Carrefour fokozatosan megválik egyes érdekeltségeitől, mert az a célja, hogy ahol jelen van, ott benne legyen az első háromban. A Tajvanban 2000-ben megjelenő Tesco ottani riválisának annak reményében adja át a terepet, hogy tovább erősíti amúgy is jó pozícióját Közép-Európában. A brit cég Szlovákiában piacvezetőnek számít.