2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV közel harmincmilliárd forintnyi tárgyi apporttal tervezi útnak indítani az üzletágából létrehozott MÁV Cargót. A vasúttársaság a kiválással árbevételének bő harmadát veszti el, írja a Világgazdaság.

MÁV Cargo ZRt. néven október 3-án megalapított, 20 millió forint alaptőkéjű részvénytársaságba szervezi ki árufuvarozási üzletágát a MÁV ZRt. Az új cég 2006. január 1-jén kezdi meg működését, a MÁV 100 százalékos tulajdonú leányvállalataként.

[ajanlo=182][igazitas=left/]A MÁV Cargo 30 milliárd forintnyi tárgyi apportot kap majd anyacégétől, ennek 85-90 százalékát a tehervagonok teszik ki. Mozdonyt viszont nem adnak neki, azokat a leendő önálló vontatócégtől bérelheti majd. Ezzel szemben magával viheti az árufuvarozási üzletág tizenkét logisztikai társaságát, amelyek értéke mintegy 3 milliárd forint.

A Cargónál közel 1200 fővel kevesebben dolgoznak majd, mint a mostani árufuvarozási üzletágnál. A ma 4400 fős árufuvarozás hét területi központjából ugyanis a Cargo csak hármat - Miskolc, Szeged, Szombathely - kap meg.

A MÁV Rt. tavaly 210 milliárd forintos forgalmából az árufuvarozás 87 milliárdot adott. Utóbbi 45,5 milliárdos pozitív üzemi eredményével együtt zárta a MÁV összességében 33,5 milliárd forint mínusszal 2004-et, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!