2p

A brit hipermarketlánc, a Tesco internetes üzletének kiszolgálását speciális bevásárló-személyzet végzi. Az erre a célra létesített központokban emberi erőforrás tölti tele a vásárlók kosarát, méghozzá valós időben. Bár az online bevásárlóközpontok még csak szerény mértékben részesülnek a kiskereskedelmi láncok forgalmából, a rendszer máris olajozottan működik.

A rádiós követésnek és a kosárra szerelt terminálnak köszönhetően a "termékbetakarítók" negyedóra alatt hat különböző vásárlónak akár 48 féle terméket is összeszednek. A kijelzőn a következő feladatok sorrendje szerepel, valamint az, milyen helyettesítő terméket fogad el az ügyfél, ha a megjelölt típus esetleg nem lenne raktáron, derül ki a CNET News.com cikkéből.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
A Tesco.com, a Sainsbury's to You és az Ocado egyaránt népszerű internetes csomópontoknak számítanak az otthonról történő bevásárlás intézéséhez. A Tesco például az év első felében 27 százalékkal növelte forgalmát, és az online hipermarket már a vállalatcsoport nyereségéhez is hozzájárul.

Alastair Williamson, a Tesco "kiegészítő" üzletének vezetője tisztában van vele, hogy az online vásárlás nem terjeszthető ki korlátlanul minden termékre. "Sokan vannak, akik a szobahőmérsékleten eltartható árucikkeket a Tesco internetes oldalán veszik meg, aztán eljönnek a hipermarketbe, hogy beszerezzék a friss vagy fagyasztott termékeket. Így rugalmasabban tudunk igazodni az igényeikhez."

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!