Ezeket az általunk készített és már a gyakorlatban sikerrel alkalmazott K+ tesztünk kidolgozása során kaptuk.
Ez az értelmezés azt is megengedi, hogy ugyanabban a kommunikációs mezőben a személyiség egyszerre csak szerepet váltson, és "áldozatból" "forradalmárrá""bírává", "hóhérrá", rablóból pandúrrá váljon.
A folyó-hasonlatnál maradva: a személyiség hullámtermészetű - a mátrix folyamatos alakulása a folyó által vájt meder kiszélesedése, beszűkülése
A kommunikációs intelligencia fogalmát a személyiség teljesítőképességének, azaz most már valóban kompetenciájának meghatározására vezettük be négy szervezetben közel 7000 fővel végzett gyakorlati kutatásunk eredményeként. A teljesítőképesség a kommunikációs intelligencia szempontjából azt jelenti, hogy az egyes helyzetekben mennyire tekinti magát kompetensnek (aki megteheti, mert tudja, eldöntheti, mert döntéshozó szerepben van, és megteszi vagy eldönti, mert meg akarja cselekedni, el akarja dönteni) illetve másokat valaki, és, hogy ez a kompetencia-elosztás vajon mennyire felel meg a helyzet megoldásához optimális kontroll-kiosztásnak. A nem helyzetmegoldó megoldó kompetencia-kiosztás egyik pregnáns példája a "lépcsőházi bölcsesség" - amikor becsukjuk magunk mögött az ajtót, azonnal eszünkbe jut a megfelelő, frappáns válasz a főnök költői kérdésére. Nem történik más, minthogy az autoritással szemben érzett érzelmeink megakadályozzák értelmünket a megfelelő válasz megtalálásában, vagy éppen megmentenek minket a frappáns választ követő hatalmi akcióktól.
Folytatjuk
Valóság paradigma - alternatív szervezetlélektan - 3. rész
Az IQ a racionális, az EQ az érzelmi alkalmazkodás mértékét mutatja. Mindketto szituációfüggo: az IQ azt vizsgálja, hogy egy-egy helyzetben mennyire hatékonyan tudjuk alkalmazni mindazt a tudást, tapasztalatot, amit addigi életünkben megszereztünk, az EQ pedig azt, hogy mennyire vagyunk érzékenyek a környezetbol jövo üzenetekre, mások reakcióinak forrására, és mennyire tudunk ráhangolódni erre egy-egy helyzetben.