4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A válság sok mindent átalakított a pénzintézetek világában, így a kommunikációs terület sem maradt érintetlen. Az üzenetek megváltoztak, a kommunikálás módja és intenzitása pedig bizonyos területen változóban van. Mfor.hu háttér.

Felértékelődik a PR?

"A globális válság átalakítja a pénzügyi szereplők kommunikációs stratégiáját. Míg a korábbi félelmekhez képest már látszik, hogy a pénzügyi szolgáltatók kommunikációra fordított költései nem változnak jelentősen, a szektorban a hitelesség megteremtéséhez szükséges eszközökre áldoznak a legtöbbet az idén” – derül ki a GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség kutatásából.

A cég a pénzügyi szektor kilenc szegmensében (corporate finance tanácsadók, értékpapír kereskedők, alapkezelők, lízingcégek, faktoring szolgáltatók, kockázati tőkealap kezelők, specializált pénzügyi szolgáltatók, nyugdíjpénztárak, private banking szolgáltatók) végezte el a felmérést, és huszonnyolc vállalkozást kérdezett meg. Jelinek Gábor projektfelelős szerint az eredmény ugyan nem reprezentatív, de jól vonatkoztatható a kkv-szektorra is.

Komolyabban veszik a PR-t

"Saját ügyfeleinken is látjuk, hogy megváltozott a PR-hoz való hozzáállásuk. Ugyan nem feltétlenül költenek rá több pénzt, de fontosabbnak gondolják ezt a tevékenységet, mint azelőtt" – véli Jelinek Gábor. A reklámokkal lehet márkát építeni és a tömeghez szólni, de a behatárolhatóbb célcsoporttal rendelkező kis- és középvállalatok, valamint a pénzügyi szegmensben tevékenykedő vállalatoknak szolgáltatást kínáló cégek számára a PR hatékonyabb eszköznek tűnik a bizalom kiépítésére.

A reklámokban csak rövid üzenet megfogalmazására van lehetőség, egy bizalmi válságban azonban érdemes a szakértelmet bizonyítani és azt, mennyiben különbözik az adott cég helyzete versenytársaiétól. Ehhez pedig a PR-cikkek és a szakmai interjúk a legalkalmasabb eszközök, továbbá az ügyfél-események, ahol szemtől szembe lehet "meggyőzni" a klienseket.

A legjobb üzletek a golfpályán köttetnek

A legjobb üzletek a golfpályán, éttermekben, teniszklubokban köttetnek - mondják sokszor az üzletemberek. Ez pedig nem más, mint a PR-tevékenység része.

Ezt tartja Elek Zsuzsa, a Commerzbank Zrt. marketing és kommunikációs vezetője is: "VIP és egyéb szórakoztató vagy szakmai rendezvények alkalmával még inkább szorosabbra kötjük a kapcsolatot a már meglévő, valamint akvizíció alatt lévő ügyfeleinkkel. Fontosnak tartjuk, hogy egyre több alkalmat találjunk arra, ahol munkatársaink kötetlenebb hangulatban is találkozhatnak ügyfeleinkkel, és ahol nem csupán a száraz pénzügyekről esik szó. Leginkább zenei programokkal, kiállításmegnyitóval társítjuk az ügyféltalálkozókat."

Melyik ujjamat harapjam?

Radácsi Pál, a Multeam Rendezvényügynökség vezetője egyelőre nem tapasztal forgalomélénkülést. Mi több, szerinte tavaly ilyenkor nagyobb volt a lehetőségek tárháza, de az megfigyelhető, hogy a cégek előbb mondanak le belső, mint ügyfél-rendezvényeket. Legjobban ugyanis a személyes találkozás tud hatni az emberekre. Bár kevesebb főt lehet elérni ezzel az eszközzel, de hatékonyabb.

A GWC felmérése szerint a válaszadók negyede 5-30 százalékkal költ többet PR-re – sokszor pontosan ugyanennyivel csökkenti a reklámkiadásokat. "A felmérés keretében végzett interjúk során többen is úgy fogalmaztak, hogy a pénzügyi területre jellemző ügyfélközpontú, bizalmi alapú szolgáltatások esetében – ahol nehéz bemutatni a szolgáltatást a nyilvánosságnak – egyre inkább felértékelődik a szakmai tudást hitelesen bemutató, tartalomra építő PR-kommunikáció" - emeli ki Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere. - "Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a stratégiájukat jól megválasztó szereplők egyik vagy másik típusú kommunikáció mellett teszik le a voksot. Inkább hangsúlyeltolódásról, az arányok átrendezéséről beszélhetünk a megváltozott külső tényezők miatt."

Alig tudnak átcsoportosítani

A lakossági termékeket kínáló bankok ugyan növelni tudják PR-eszközeik számát, de nagyon nem tudnak átcsoportosítani, hiszen a termékkommunikációban nem helyettesíthető a két kommunikációs módszer.

Az azonban általánosságban elmondható, hogy az iparági bizalmi válság hatott mind a két kommunikációs tevékenységre, a reklámra és a PR-ra is, leginkább a témák és üzenetek tekintetében. "A Budapest Banknál eddig nem tapasztaltunk lényeges hangsúlyeltolódást, de az idei év hozhat hasonló tendenciát néhány részterületen" – tudtuk meg a pénzintézet sajtóosztályától.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!