Felmerül persze a kérdés, hogy milyen hatékonyságúak lehetnek a változások, ha csak "papíron" szervezik át a céget. Az első jelek azt mutatják, jelentős, gazdaságilag irracionális részlegeket politikai motívumok miatt nem mernek megszüntetni.
A MÁV reformja miatt nem lesz jövőre központilag kezdeményezett létszámcsökkentés, viszont a jelenleginél vasútfenntartóbb kormányzati politikára lenne szükség - fogalamzott a miniszteri biztos. Hasonló megbeszéléseket folytatnak majd a Székesfehérváron, Miskolcon, Biharban és másutt, ahol foglalkoztatási gondok lehetnek. Javaslatok is születtek, kössenek négy évre kétoldalú szerzodést a munkavállalókkal - ezt meg is teszik - vállaljanak részt a közmunkákban, ezt korábban tették is, az idén azonban lekéstek róla.
Változások kérdőjelekkel
Januártól a MÁV-nál négy önálló üzletág muködik, ezért átszervezések lesznek, és bár minél hatékonyabb foglalkoztatásra törekszenek a cégnél, Márkus Imre miniszteri biztos szerint központi létszámleépítést nem kezdeményeznek.